کد خبر: ۲۱۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 15
به‌رغم این‌که صرافی‌های بانکی دیروز معاملات خود را با نرخ ۱۰‌هزار و ۱۰۰ تومانی برای خرید آغاز کردند، اما اندکی پس از شروع معاملات، نرخ وارد کانال ۹۰۰۰ تومانی شد
شفاآنلاین>بیمه و بانک>  سقوط دلار ادامه‌دار شد و قیمت اسکناس آمریکایی به کانال ٩‌هزار تومان رسید. گرچه دلار ساعاتی بیشتر در کانال ٩‌هزار تومان نماند و دوباره به بازه قیمتی ١٠‌هزار تومان برگشت اما صرافی‌های میدان فردوسی تهران معتقدند که دلار بیشتر از این افت قیمت نخواهد داشت. آنها از مقاومت عجیب دلار برای ریزش در کانال‌های پایین‌تر می‌گویند و توضیح می‌دهند که در دوره گذشته و زمان تحریم هم قیمت دلار به حدود سه برابر رسید و بنابراین دلار ٣‌هزار و ٤٠٠ تومانی اگر با منطق تحریم و کاهش فروش نفت باشد، قیمتش همین حدود ٩ تا ١٠‌هزار تومان خواهد بود.

به گزارش شفاآنلاین، به‌رغم این‌که صرافی‌های بانکی دیروز معاملات خود را با نرخ ۱۰‌هزار و ۱۰۰ تومانی برای خرید آغاز کردند، اما اندکی پس از شروع معاملات، نرخ وارد کانال ۹۰۰۰ تومانی شد.

 بررسی‌های میدانی از بازار (Market)ارز تهران حکایت از ریزش نرخ دلار در ساعات ابتدایی معاملات دیروز چهارشنبه ۲۱ آذرماه داشت به نحوی که نرخ به ۹۹۰۰ تومان رسید. در ساعات ابتدایی معاملات دیروز بازار ارز، تابلوی صرافی‌های بانکی نرخ ۱۰‌هزار و ۵۰ تومانی برای خرید و ۱۰‌هزار و ۱۰۰ تومان برای فروش را نشان می‌داد که  در برخی صرافی‌ها، نرخ به کانال ۹۰۰۰ تومان وارد شد و هر دلار آمریکا ۹۹۰۰ تومان معامله می‌شد.

دیروز نیز قیمت دلار در صرافی‌های غیربانکی پایین‌تر از صرافی‌های بانکی بود اما هر دو در کانال ۱۰‌هزار تومانی معامله می‌شدند. کامبیز افسری، کارشناس اقتصاد و فعال بازار ارز می‌گوید:«ریزش قیمت دلار خیلی از خریداران را نگران کرده و آنها را برای فروش اسکناس‌هایشان به بازار کشانده است. همین موضوع موجب شده است که میزان عرضه بالا برود و قیمت‌ها افت داشته باشد.»

او ادامه می‌دهد: «البته سیاست‌های بانک مرکزی مانند محدود کردن فعالیت‌های دلالی هم در کاهش قیمت‌ها بی‌تأثیر نبوده است.»

البته کاهش(Decrease) قیمت دلار بر بازار طلا هم اثر گذار بود و قیمت‌ها را ریزشی کرد. محمد کشتی آرای، رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر دلیل کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و ارز را اقدامات بانک مرکزی در مقابله با پولشویی دانست. فعالان بازار محدود شدن نقل و انتقال پول را دلیل مهم کاهش قیمت‌ها در بازار ارز می‌دانند. طبق آخرین اخبار رسیده چهارمین روز کاری هفته قیمت هر قطعه سکه تمام بهار نیز با ریزش دلار به حدود ۳‌میلیون و ۵۰۰‌ هزار تومان رسید.شهروند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: