کد خبر: ۲۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 07
شفا آنلاین-محققان دستگاه جدید را برای رادیو درمانی ابداع کرده اند که یک جلسه رادیو درمانی را در دو دقیقه به اتمام می رساند.
به گزارش شفا آنلاین،از دیلی میل، این ماشین پرسرعت رادیو درمانی می تواند زمان لازم برای درمان تومورهای سرطانی را به شدت کاهش دهد.

این دستگاه جدید که ورسا اچ.دی Versa HD نامیده می شود یک جلسه رادیو درمانی را که 15 دقیقه و یا بیشتر طول می کشد را به دو دقیقه می رساند.

ورسا اچ.دی نسبت به دستگاه های معمولی از دوزهای بسیار بیشتر رادیو درمانی برای انفجار بافت بدخیم استفاده می کند اما در عوض آسیب به سلول های بافت سالم اطراف تومور را به حداقل می رساند.

از مزایای روش های درمانی پرسرعت این است که بیمار جلسات کوتاه تری را سپری می کند.

این روش ها فواید بسیار زیادی دارند زیرا جزئی ترین حرکت بیمار که در جریان یک جلسه معمولی رادیو درمانی که معمولا 15 دقیقه طول می کشد می تواند موجب منحرف شدن پرتو رادیودرمانی از هدف و کشتن سلول های سالم به جای سلول های سرطانی می شود.

برای مثال اگر بیماری توموری در ریه و یا شکم داشته باشد سرفه و یا تنفس عمیق در طول درمان می تواند موجب منحرف کردن پرتو را از هدف منحرف کند.

حدود 40 درصد از تمام بیماران سرطانی رادیو درمانی می شوند . این فناوری جدید زمان انتظار بیماران و نیز زمانی که لازم است پزشک بیماران سرطانی را درمان کند کاهش می دهد.

دستگاه رادیو درمانی ورسا اچ.دی سه برابر دوز رادیو درمانی یک ماشین رادیودرمانی معمولی استفاده می کند اما با وجود این از سامانه دقیق تری برای رساندن پرتو به هدف دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: