کد خبر: ۲۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 06
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:
شفا آنلاین-رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهوری اکنون سلامت به اولویت اول کشور تبدیل شده است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی اصغر پیوندی روز سه شنبه در سیزدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران که در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد گفت: طرح تحول نظام سلامت که روز 15 اردیبهشت آغاز شد اتفاق بسیار خوب و میمونی برای نظام سلامت است که باعث شده ما بتوانیم راهکارهای آن را بهتر دنبال کنیم.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که طرح تحول نظام سلامت همه انتظارات ما را برآورده نکند، اما گام بسیار بلندی است که باید مشکلات پیشروی آن را یکی یکی حل کنیم تا به هدف مورد نظر برسیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حفظ کرامت مردم و بیماران، کاهش دغدغه های نظام سلامت از ویژگی های این طرح عنوان کرد و گفت: همفکری و همکاری مردم بنابر تحقق طرح تحول سلامت کمک می کند.

وی ادامه داد: امیدوارم که این طرح در آینده مشکلات نظام سلامت را برطرف کند.

پیوندی با اشاره به رشته های متعددی که در نظام سلامت دخیل هستند گفت: در این نظام تمامی رشته ها به هم ارتباط دارند و هیچ رشته ای منفرد از دیگری نیست بنابراین لازم است که همه دست به دست هم دهیم تا علاوه بر دانش حرفه ای خود بتوانیم هماهنگ عمل کرده و از تک رشته ای بودن دوری کنیم.

وی ادامه داد: نظام سلامت بسیار پیچیده است و لازم است تمامی اجزای آن به خوبی با هم همکاری کنند تا چرخ سلامت به خوبی بچرخد.

پیوندی ادامه داد: اگر در نظام سلامت هر فردی حرفه خود را به خوبی آموخته باشد و هماهنگی خوبی را با رشته های دیگر برقرار کند چرخ سلامت دچار مشکل نمی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رابطه با مشکلات نظام سلامت گفت: نظام سلامت مشکلات متعددی دارد که از آن جمله می توان به کمبود نیروهای انسانی، منابع و ساختارهای سنتی اشاره کرد به طوری که این نظام همچنان نتوانسته است از ساختارهای سنتی خود خارج شود.

وی در مورد سیزدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران نیز گفت: برگزاری این کنگره مصادف با جشن چهلمین سالگرد تاسیس رشته شنوایی شناسی شده است.

رشته شنوایی شناسی برای نخستین بار در سال 1352 در سطح کاردانی راه اندازی شد اما اکنون این رشته در سطح کارشناسی و PHD ارایه می شود به گونه ای که اکنون بالغ بر 20 دانشجوی رشته PHD داریم که افتخاری است برای نظام سلامت که با مشکلات موجود توانسته رشته شنوایی شناسی را ادامه دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطر نشان کرد: در چشم انداز و سیاست های مقام معظم رهبری ما باید رتبه اول را در آسیای جنوب غربی و جهان اسلام کسب کنیم که در این راستا همه باید با همکاری یکدیگر تلاش کنیم و مشکلات را هموار سازیم تا بتوانیم به این هدف برسیم.

رییس سازمان نظام پزشکی استان تهران در رابطه با مشکلاتی که فارغ التحصیلان رشته شنوایی شناسی دارند گفت: یکی از مشکلاتی که این فارغ التحصیلان دارند این است که پس از پایان تحصیلات باید مدت زمان 5 تا 6 سال کار کنند که بتوانند پروانه مطب بگیرند. البته اکنون این مشکل در نظام پزشکی حل شده و مدت کار فارغ التحصیلان شنوایی شناسی پس از اتمام تحصیلات به یک یا 2 سال کاهش یافته است.

وی ادامه داد: رشته شنوایی شناسی با گوش و حلق و بینی ارتباط تنگاتنگ دارد و در واقع همکاران شنوایی شناسی و متخصصان گوش و حلق بینی یک برنامه مشترک را با هم انجام می دهند و تداخل رشته ای هم در آن وجود ندارد.

پیوندی افزود: اما متاسفانه در برخی از رشته ها به دلیل رعایت نشدن حد و حدود رشته ای این تداخل رشته ای اذیت کننده می شود که باید نظام پزشکی، وزارت بهداشت و دانشگاه ها چارچوب های رشته ها را مشخص کنند تا این تداخل صورت نگیرد.

سیزدهمین کنگره سراسری شنوایی شناسی ایران صبح روز سه شنبه در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شروع به کار کرد و تا سه روز دیگر ادامه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: