کد خبر: ۲۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 06
شفا آنلاین-خیلی از زوج‌ها، بخصوص در سال‌های ابتدایی ازدواجشان از یکی از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنند تا فرزند‌دارشدن را در شرایط مناسب‌تری با توجه به شرایط خود تجربه کنند، اما نکته اینجاست که به موازات اثری که این روش‌ها در جلوگیری از حاملگی دارد، عوارضی نیز دارد که افرادی که از این روش‌ها استفاده می‌کنند باید از آن آگاه باشند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر آمنه لاهوتی، متخصص زنان و زایمان معتقد است بهترین راهکار برای در امان ماندن از مخاطرات و عوارض روش های پیشگیری از بارداری، مشورت با پزشک متخصص زنان قبل از اقدام به استفاده است تا پزشک با در نظر گرفتن شرایط جسمی وروحی، وضعیت هورمونی، شرایط باروری و احتمال بروز عوارض، روش های پیشگیری را پیشنهاد دهد.

این متخصص تاکید می کند: یکی از مهم ترین نکاتی که باید پیش از استفاده از این روش ها مورد توجه قرار بگیرد آن است که بعضی از زوج ها درشرایطی هستند که بهتراست زودتر صاحب فرزند شوند و ممکن است به تعویق انداختن بارداری برایشان به معنی از دست دادن زمان طلایی برای بچه دار شدن باشد.

منع مصرف قرص های پیشگیری از بارداری

به گفته دکتر لاهوتی، زنانی که کمتر از سه هفته از زایمان شان می گذرد، مشکوک به سرطان پستان هستند یا سابقه آن را دارند یا سابقه سرطان رحم، خونریزی های رحمی با علت نامشخص را دارند نباید از قرص های پیشگیری از بارداری استفاده کنند.

همچنین افراد بالای 35 سالی که سیگاری هستند یا بیماری فعال یا مزمن کبدی یا سابقه لخته شدن خون در رگ ها، بیماری های دریچه ای قلب یا عفونت دریچه قلبی دارند یا از داروهای ضدانعقادی استفاده می کنند نیز باید به منع مصرف این نوع داروها توجه کنند.

از سوی دیگر، بیماری عروق کرونر قلب، آنژین قلبی، سکته مغزی، بیماری عروق مغزی، دیابت همراه با بیماری عروقی، یا ابتلای بیش از بیست سال به دیابت، فشارخون بالا، سردرد یا میگرن های کهنه می تواند از موارد دیگر منع مصرف این نوع قرص ها تلقی شود.

این متخصص در مورد موارد منع مصرف آمپول های پروژسترونی نیز تاکید می کند: سابقه سرطان پستان، خونریزی واژینال بدون علت مشخص، اختلالات شدید انعقادی، سابقه سکته مغزی و فشارخون کنترل نشده از مواردی است که مانع از مصرف این نوع آمپول ها می شود.

به طور کلی توصیه می شود خانم هایی که فرزند ندارند از این روش پیشگیری استفاده نکنند.

حتی در صورتی که بارداری با این روش پیشگیری اتفاق بیفتد احتمال مرگ ومیر نوزادی افزایش می یابد که علت آن کاهش وزن جنین و نوزاد به علت کمبود رشد است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: