کد خبر: ۲۱۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 18
رحم شما یک عضله است که در زمان ارگاسم منقبض می شود بنابراین ممکن است بعد از ارگاسم درد داشته باشید.درست مثل سایر عضلات در بدن شما که بعد از ورزش دچار درد و گرفتگی می شوند.
شفا آنلاین>سلامت جنسی>برخی زنان بعد از ارگاسم درد دارند نام رسمی این درد دیس ارگاسمی dysorgasmia است و معنی ان این است که در زمان ارگاسم یا بعد از آن احساس درد دارید.

درد و گرفتگی زیر شکم و واژن بعد از ارگاسم چه دلیلی دارد

به گزارش شفا آنلاین:برخی زنان بعد از ارگاسم درد دارند نام رسمی این درد دیس ارگاسمی dysorgasmia است و معنی ان این است که در زمان ارگاسم یا بعد از آن احساس درد دارید.


درد و گرفتگی ای که این زنان بعد از ارگاسم تجربه می کنند شباهت زیادی به درد پریود دارد که معمولا بلافاصله بعد از ارگاسم شروع شده و می تواند تا چند ساعت بعد از رابطه جنسی ادامه داشته باشد. این درد را ممکن است در وازن یا زیر شکم یا کمر خود احساس کنید.



رحم شما یک عضله است که در زمان ارگاسم منقبض می شود بنابراین ممکن است بعد از ارگاسم درد داشته باشید.درست مثل سایر عضلات در بدن شما که بعد از ورزش دچار درد و گرفتگی می شوند.

در برخی موارد یک بیماری زمینه ای زنانه می تواند  عامل ایجاد درد و گرفتگی بعد از رابطه جنسی شود مثل بیماری التهاب لگن، اندومتریوز، کیست تخمدان یا فیبروم رحم.

اگر دقیق تر بخواهیم بیان کنیم علت درد ایجاد اصطکاک در زمان رابطه جنسی است البته خود این بیماری ها با درد همراه هستند که با ایجاد اصطکاک در آلت تناسلی بدتر می شوند. این مسئله کمتر به ارگاسم مربوط شده و بیشتر به دلیل فعالیت در طول رابطه جنسی است.


درد در زمان رابطه جنسی را نباید ندیده بگیرید. اول این که مانع لذت بردن شما می شود و دوم این که نشان دهنده عدم سلامت و بیماری است که باید درمان شود. بنابراین حتما برای تشخیص دقیق باید به پزشک مراجعه نمایید.

در صورتی که هیچ گونه بیماری زمینه ای  نداشته باشید پزشکتان توصیخ می کند از پد گرم برای ناحیه کف لگن استفاده کنید تا عضلات رحم ریلکس شوند و داروهای مسکن و ضد التهاب استفاده نمایید.

شما به هیچ عنوان محکوم به تحمل درد در زمان رابطه جنسی یا بعد از ارگاسم نیستید و باید بلافاصله با تشخیص کوچیکترین مشکل یا تغییری به پزشک مراجعه نمایید تا درد شما را از ریشه درمان کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: