کد خبر: ۲۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 04
شفا آنلاین-مشاور وزیر بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، آخرین جزئیات برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی را تشریح کرد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر «عبدالله کریمی» گفت : آزمون دستیاری سال 93 روز پنجشنبه و جمعه (11 و 12 اردیبهشت) با 15 هزار و 454 نفر متقاضی برگزار شد که از این تعداد تقریبا 50 درصد متقاضیان زن و 50 درصد را مردان تشکیل می دادند.

وی با اشاره به این که حوزه های انتخابی 20 دانشگاه در 19 شهر بود، خاطر نشان کرد : رقابت بسیار سنگینی بود چرا که از تعداد شرکت کنندگان باید حدود دو هزار و 500 نفر را پذیرش می کردیم که نسبت به سال گذشته افزایش نسبتا زیادی داشت.

کریمی اضافه کرد: سووالات این آزمون در سه حوزه در وزارت بهداشت و سازمان سنجش تهیه شد؛ تعداد سوالات در هر حوزه هشت برابر مورد نیاز بود تا بتوانیم از بین آنها بهترین سوالات را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به این که در نهایت 15 تا 20 درصد از پذیرفته شدگان قبول می شوند، افزود، اعتراضات به سوالات شرکت کنندگان در آزمون تا آخر ساعت اداری، فردا دوشنبه از طریق سایت به ما ارسال می شود و مجددا گروهی را دعوت می کنیم که در مورد صحت و سقم اعتراضات بررسی ها را آغاز کنند و حدود 72 ساعت بعد از نهایی شدن پاسخ به اعتراضات، نتیجه اولیه را در سایت اعلام می کنیم.

به گفته کریمی برای سال آینده تغییراتی در برگزاری آزمون داریم که از حالت فرسایشی خارج شود به این دلیل که اینگونه آزمون ها برای مسوولان نفس گیر بوده و برای متقاضیان استرس وصف ناپذیری دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: