کد خبر: ۲۱۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 04
شخیص زگیل‌های ناحیه تناسلی بر اساس سابقه و ظاهر ضایعات آسان است، گاهی ضایعات خیلی ریز بوده و دیده نمی‌شوند یا ظاهر گول زننده‌ای دارند و شبیه سایر بیماری‌های پوستی هستند و گاهی ضایعات را باید قابل رویت ساخت

شفا آنلاین>سلامت جنسی>یک جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری گفت: میزان موثر بودن و عوارض هر یک از روش‌های درمانی متفاوت است و هیچ درمانی وجود ندارد که بتواند به صورت صد در صد ضایعات زگیل تناسلی<Genital Warts> را از بین ببرد.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر محمدرضا صفری نژادبا بیان این مطلب افزود: تشخیص زگیل‌های ناحیه تناسلی بر اساس سابقه و ظاهر ضایعات آسان است، گاهی ضایعات خیلی ریز بوده و دیده نمی‌شوند یا ظاهر گول زننده‌ای دارند و شبیه سایر بیماری‌های پوستی هستند و گاهی ضایعات را باید قابل رویت ساخت.

وی ادامه داد:  زگیل‌های گردنه رحم در بسیاری از موارد آن قدر ریز هستند که برای دیدن آنها نیاز به دستگاه ویژه است. اگر ضایعه ظاهر نامتقارنی داشته باشد یا بلافاصله پس از درمان عود کند، نیاز به نمونه برداری دارد بنابراین برای تایید تشخیص باید از روش‌های آزمایشگاهی استفاده کرد.

این جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری  تصریح کرد: در پزشکی برای درمان بیماری‌ها دو اصطلاح درمان و شفا را بکار می‌بریم. درمان شامل برطرف کردن علائم و نشانه‌های بیماری است بطوریکه بیمار احساس کند حالت طبیعی همیشگی را دارد و شفا در حقیقت ریشه کن کردن و از بین بردن آثار بیماری در بدن بیمار است.

صفری نژاد گفت: درمان ضایعات زگیلی قابل رویت، از آلودگی بدن فرد می‌کاهد ولی آن را کاملا از بین نمی‌برد. گاها زگیل‌های تناسلی در ۲۰-۱۰ درصد موارد در عرض ۴-۳ ماه بدون درمان نیز ناپدید می‌شوند. برای درمان زگیل راه‌های درمانی مختلفی نظیر تجویز داروهای موضعی، لیزر، سوزاندن با حرارت، منجمد ساختن و … وجود دارد.

این جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری تصریح کرد: هر بیماری از یک روش درمانی خاص سود می‌برد، این را به خاطر داشته باشید که انواع درمان‌های موضعی زگیل‌های تناسلی می‌توانند منجر به ایجاد بافت سفت ناشی از ترمیم، شده و در جای زگیل‌ها، پوست رنگدانه‌های خود را از دست بدهد و سفید شود.طبنا

 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: