کد خبر: ۲۰۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 01
سیفلیس، سوزاک، ترشحات چرکی غیر سوزاکی، تبخال عناصر ژنیتال، اچ پی وی و زگیل تناسلی شایع‌ترین این مشکلات هستند
شفا آنلاین>سلامت جنسی>متخصص عفونی با اشاره به اینکه موارد سوزاک در زنان با عوارضی همچون چسبندگی لوله‌های رحم و نازایی مشخص می‌شود، گفت: تماس‌های جنسی متعدد، نامطمئن و بدون پوشش کاندوم منجر به بروز بیماری‌های عفونتی_ مقاربتی در زنان و مردان می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر زهرا عبدی لیائی درباره شایع‌ترین بیماری‌های عفونی مقاربتی <STDs>اظهار کرد: سیفلیس، سوزاک، ترشحات چرکی غیر سوزاکی، تبخال عناصر ژنیتال، اچ پی وی و زگیل تناسلی شایع‌ترین این مشکلات هستند.


وی با بیان اینکه تماس‌های جنسی متعدد، نامطمئن و بدون پوشش کاندوم منجر به بروز بیماری‌های عفونتی مقاربتی در زنان و مردان می‌شود، افزود: برای پیشگری از این مسئله افراد باید خودداری لازم را داشته باشند و در صورت داشتن رابطه‌های نامطمئن از کاندوم استفاده کنند.

این متخصص عفونی عنوان کرد: ابتلا به مشکلات مقاربتی در بین زنان و مردانی که روابط پرخطر دارند شایع است باید جهت پیشگیری از گسترش بیماری و درمان آن به متخصص عفونی، متخصص زنان و زایمان و ارولوژیست مراجعه کنند.

عبدی لیائی با بیان اینکه مردان برای درمان عفونت‌های تناسلی می‌توانند به متخصص ارولوژیست یا متخصص پوست نیز مراجعه کنند، ادامه داد: در مردان سیفلیس و سوزاک شایع‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که خانمی با ضایعات مشکوک به عفونت‌های دستگاه تناسلی مراجعه می‌کنند حتما طرف مقابل یا پارتنر او نیز باید مورد بررسی و درمان قرار بگیرد چراکه پزشک معالج می‌تواند با یک نگاه ساده زگیل یا تبخال دستگاه تناسلی را تشخیص دهد همچنین به وجود سیفلیس نیز تا حدودی مشخص شود و برای تشخص دقیق آزمایش لازم انجام گیرد.

این متخصص عفونی خاطرنشان کرد: اگر فردی با سیفلیس، تبخال یا زگیل تناسلی مراجعه کرد حتما باید تست اچ آی وی، هپاتیت C  وb دهد و حتی در مواردی نیازمند آزمایش ادرار و تست سیفلیس است.

عبدی لیائی با اشاره به اینکه نشانه‌های بیماری‌های عفونتی مقاربتی زخم‌های پوستی و ترشحات چرکی از مجرای ادرار بیمار است، افزود: گاهی بیماری‌های مقاربتی بدون نشانه نیز هستند.

وی تاکید کرد: عوارض بیماری‌های عفونی شامل انواع و اقسام ضایعات پوستی، تب، درگیر مفاصل، مننژیت و عروق نیز است همچنین زنان باردار نیز در دوران حامگی باید تست سیفلیس و هپاتیپ B  برای آنها انجام شود چراکه گاهی بیماری‌های جنسی بدون نشانه هستند و عدم تشخیص به موقع آنها می‌تواند منجر به درگیری اعصاب مرکزی و عروق مرکزی شود.

این متخصص عفونی یادآور شد: در برخی از موارد سوزاک در زنان با عوارضی همچون چسبندگی لوله‌های رحم و نازایی مشخص می‌شود بنابراین افراد باید تحت معالجه پزشک متخصص قرار گیرند تا از عوارض ثانویه این بیماری پیشگیری شود.طبنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: