کد خبر: ۲۱۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 24
کژکاری جنسی در مردان موجب پیامدهای منفی مثل حس ناکامی، نگرانی و یا اجتناب از صمیمیت جنسی در آنها می‌شود

شفا آنلاین>سلامت جنسی>یک روانپزشک با بیان اینکه اختلال کژکاری جنسی در مردان حدود 15 تا 25 درصد است، گفت: مردان مبتلا به زودانزالی اعتماد به نفس و عزت نفس پایین‌تری دارند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر مهدی قاسمی درباره کژکاری جنسی<Sexual tricks> اظهار کرد: کژکاری جنسی در مردان موجب پیامدهای منفی مثل حس ناکامی، نگرانی و یا اجتناب از صمیمیت جنسی در آنها می‌شود.

این روانپزشک در مورد تفاوت با اختلال کارکرد نعوظ افزود: در اختلال کارکرد نعوظی، فعالیت خواسته شده به طور مثال انجام نزدیکی جنسی نمی‌تواند انجام شود اما در زودانزالی، کارکردجنسی انزال و ارگاسم محفوظ است و قبل از اینکه فرد بخواهد اتفاق می‌افتد.

قاسمی ادامه داد: در واقع معنای زود انزالی، مشکل در تنظیم وقت است به این معنا که زمان انزال بسیار سریع یا زودرس است همچنین بعضی مواقع فرد با اینکه زمان انزال طبیعی سه تا ۶ دقیقه دارد، از زودانزالی شکایت دارند. بنابراین این مردها دچار اشتغال فکری ناشی از یک احساس ذهنی مبنی بر کوتاه بودن انزال هستند یا درک اشتباهی از زودانزالی دارند.

این روانپزشک خاطر نشان کرد: گاهی موقعیت‌هایی همچون پرهیز از انجام رابطه جنسی به مدت طولانی، تهییج جنسی زیاد و داشتن رابطه جنسی با پارتنر جدید منجر به برانگیختگی جنسی نامتناسب می‌شود همچنین مسئله مهم  در مورد زودانزالی پیامدهای روانی اجتماعی و تاثیر آن بر خود بیمار و شریک جنسی او در  رابطه است.

وی با بیان اینکه مردان مبتلا به زودانزالی اعتماد به نفس و عزت نفس پایین‌تری دارند، یادآور شد: حتی بسیاری از این مردان سطح بالایی از اضطراب را همزمان با موقعیت‌های جنسی یا صمیمانه تجربه می‌کنند.

قاسمی  عنوان کرد: زودانزالی به دو گروه تقسیم ‌می‌شود که شامل فرم مادام‌العمر یا اولیه است که این نوع کژکاری جنسی با اولین فعالیت‌‌های جنسی بروز ‌می‌کند و در سراسر زندگی، در تمام فعالیت‌‌های جنسی ادامه ‌می‌یابد و بیشتر یک وضعیت نوروبیولوژیک است تا یک وضعیت روان شناختی و برخی مطالعات نشان داده‌اند که ژنتیک تاثیر متوسط بر زودانزال دارد.

این روانپزشک خاطر نشان کرد: در فرم اکتسابی یا ثانویه زود انزالی این مردان زندگی جنسی طبیعی در زمینه انزال و نعوظ دارند اما در یک دوره از زندگی به دلایلی هورمونی مثل هیپرتیروئیدی، سطوح پایین پرولاکتین یا عوامل اروآندرولوژی همچون کژکاری نعوظی، ناهنجاری‌ها یا بیماری‌های سیستم تناسلی زودانزالی را تجربه ‌می‌کنند.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: