کد خبر: ۲۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 30
شفا آنلاین:وزیر بهداشت گفت: هم در بعد نیروی انسانی و تخصصی، هم در دارو و دارو‌سازی و هم در فناوری‌های نوین از نانوتکنولوژی تا ساخت تجهیزات متعدد و ارائه روش‌های نوین نقش بی‌بدیلی در منطقه داریم.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از وبدا، دكتر سیدحسن هاشمی در اختتامیه هفتمین جشنواره آموزشی شهید مطهری (ره) و افتتاحیه پانزدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی کشور در یزد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری (ره) ضمن بيان اين مطلب افزود: معلمانی که در حوزه پزشکی کار می‌کنند، سهمشان زياد است، چراكه آنها علاوه بر تعلیم، عهده دار حفظ جان مردم هستند كه باعث شده وظیفه خطیری به گردن آنها نهفته باشد.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به اين كه پزشکان در ایران حق و سهم و وظیفه‌شان را در حق کشور و انقلاب به ‌نحو احسن ادا کرده‌اند، افزود: اقداماتی که پس از پیروزی انقلاب در این حوزه اتفاق افتاد اصلاً قابل قیاس با دیگر زمان‌ها و مکان‌ها نیست و اکنون نه تنها در این بخش بی‌نیاز هستیم بلکه علم بخشی از جهان در دانشگاه‌های مختلف نیز توسط اساتید پزشکی ایران رقم می‌خورد.

وي در ادامه گفت: در ابعاد نیروی انسانی و تخصصی، دارو و دارو‌سازی و در فناوری‌های نوین از نانوتکنولوژی تا ساخت تجهیزات متعدد و ارائه روش‌های نوین نقش بی‌بدیلی در منطقه داریم كه اگر گشایش و فرصت بیشتری ایجاد شود قطعاً قدم‌های خیلی بلند و مؤثرتری بر خواهيم داشت.

دكتر هاشمی اظهار اميدواري كرد كه در این سال با ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت در مورد توجه به مردم و کاهش رنج و آلام مردم در زمینه‌های بهداشتی و درمانی که به بهار سلامت نام پیدا کرده، بتوانیم در شاد کردن دل مردم‌، در این بخش که مربوط به حوزه سلامت است، درست انجام وظیفه کنیم.

وزير بهداشت در بخش ديگري از سخنان خود به ايجاد شوراها و نهادهاي فرهنگي در كشور بعد از شهيد مطهري اشاره كرد و گفت: نه به‌ دلیل اینکه از زادگاهی تربیت شدم که شهید مطهری در همان شهر به دنیا آمده بلکه به‌عنوان یک ایرانی و کسی که خودش هم سابقه معلمی را دارد، معتقدم که وی یک‌تنه بیش از همه شوراها و مراکز فرهنگی ما آن هم در دوره رژیم پهلوی توانست کار کند.

وي اخلاص، ایمان و ارادت ایشان به مردم به‌ویژه به نسل جوان را مثال‌زدنی عنوان كرد و گفت: ای‌کاش جوانانی که هستند، مطهری را دیده بودند و انصاف آن را از نزدیک احساس کرده بودند.

دكتر هاشمي ادامه داد:  امروز نسل جوان ما به شدت نیازمند افرادی همچون مطهری و شهید بهشتی است و امیدواریم افرادی که امروز در مقام استادی هستند مشی و مرامشان بیشتر شبیه به این شهدا باشد.

وزیر بهداشت ضمن تاكيد بر اين كه معلمي شغل انبياء است افزود: پیامبران الهی بشر را به رسالت بزرگ باور وحدانیت و اعتقاد به توحید دعوت کرده‌اند که ثمره آن ارتقای جامعه بشری است و معلم و مقام آن هم به‌دلیل آگاهی‌بخشی و نشان دهنده راه اصلی ارزش پیدا می‌کند.

گفتنی است: همایش سراسری آموزش پزشکی با حضور بیش از ۱۵۰۰ دانشجو و استادان و رؤسا و معاونان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به میزبانی یزد در حال برگزاری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: