کد خبر: ۲۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 30
شفا آنلاین-دبیرهمایش سالانه انجمن پزشکان کودکان ایران با اشاره به ضرورت گنجاندن واکسن های جدید در طرح ملی واکسیناسیون گفت:در ایران تنها 10 واکسن جزو برنامه های کشوری واکسیناسیون قرار دارد که این تعداد برای جلوگیری از ابتلای این گروه به بیماری های عفونی کافی نیست.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر «محمدرضا بلورساز» امروز (چهارشنبه) در حاشیه همایش سالانه انجمن پزشکان کودکان ایران گفت: در اغلب کشورها نوزادان و شیرخواران علیه واکسن های دیگری به جز واکسن های موجود در کشور ما واکسینه می شوند.

وی ادامه داد: اصولا در غالب کشورها به منظور پیشگیری بیماری های عفونی شایع با تزریق واکسن هایی در سنین شیرخوارگی بدن کودک را در برابر بیماری های عفونی شایع مصون می کند.

بلورساز با اشاره به اینکه در ایران نوزادان و شیرخواران تنها علیه واکسن های سل، دیفتیری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخچه، اوریون، هپاتیت بی، آنفلوآنزا و واکسن فلج واکسینه می شوند، گفت: واکسن هپاتیت A، آبله مرغان، رتاویروس، مننگوکوک و هنوموکوک و هموفیلوس آنفلوآنزا جزو واکسن های طرح ملی واکسیناسیون نوزادان و کودکان قرار ندارند و تنها برخی پزشکان مراکز خصوصی نسبت به واکسینه کردن این قبیل واکسن ها برای مراجعان خود اقدام می کنند.

دبیر همایش سالانه انجمن پزشکان کودکان ایران یادآور شد: از آنجایی که تزریق این واکسن ها با هدف افزایش ایمنی بدن در برابر انواع بیماری های عفونی صورت می پذیرد و برعکس تزریق نکردن این واکسن ها سبب ابتلا به بیماری های عفونی و تحمیل مخارج درمان به خانواده ها و دولت می شود ضرورت گنجاندن این واکسن ها در طرح ملی واکسیناسیون به شدت احساس می شود.

بلورساز در رابطه با واکسن هموفیلوس آنفلوآنزا گفت: وزارت بهداشت و درمان اقداماتی را در این زمینه به عمل آورده است و مراحل ساخت این واکسن در کشور آغاز شده است.

همایش سالانه انجمن پزشکان کودکان ایران از 10 تا 13 اردیبهشت همزمان با سی و پنجمین بزرگداشت دکتر «محمد قریب» در محل سالن همایش کتابخانه ملی در حال برگزاری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: