کد خبر: ۲۱۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 16
اگر مسائل جنسی متناسب با سن کودکان و بنا بر ارزش‌های اجتماعی و حفظ خانواده به آنها آموزش داده شود موجب شکل‌گیری اطلاعات درست و صحیح در آنها می‌شود

شفا آنلاین>سلامت جنسی>یک فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان با اشاره به اینکه می‌توان مسائل جنسی را در باغ وحش به کودکان آموزش داد، گفت: بهترین زمان جهت آموزش مسائل جنسی به کودکان هنگام باروری یکی از آشنایان، مشاهده حیوانات و به ویژه هنگام رفتن به باغ وحش است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر نسرین امیری  درباره ضرورت آموزش مسائل جنسی <Sex education>به کودکان اظهار کرد: اگر مسائل جنسی متناسب با سن کودکان و بنا بر ارزش‌های اجتماعی و حفظ خانواده به آنها آموزش داده شود موجب شکل‌گیری اطلاعات درست و صحیح در آنها می‌شود.

وی افزود: برخی از والدین گمان می‌کنند که نباید مسائل جنسی را به کودکان خود آموزش داد چرا که در این صورت کنترل آنها را از دست می‌دهند در صورتی که دادن اطلاعات صحیح به کودکان و متناسب با سن آنها باعث شده که اطلاعات غلط وارد سیستم آنها نشود روی به رفتارهای پر خطر همچون ایدز،  هپاتیت و حاملگی زودرس نیاورند.

این فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: آموزش مسائل جنسی به کودکان سبب شده تا بتوانند از خودشان محافظت کند بنابراین اطلاعات جنسی باید توسط والد، مشاوره همجنس، معلمین و یا بنابر توافق والدین توسط خواهر و برادر بزرگتر همجنس به کودک و نوجوان آموزش داده شود.

امیری با بیان این که از حدود ۶ تا ۱۲ سالگی کنجکاوی جنسی و به دنبال آن بازی‌های جنسی در اکثر کودکان مشاهده می‌شود، گفت: رفتارهای شایع جنسی قبل از بلوغ شامل تماس‌های بدنی، مشاهده آلت تناسلی دیگران و شنیدن جوک‌ها و داستان‌های جنسی است.

وی یادآورشد: بازی‌های جنسی گاهی از روی کنجکاوی و شناخته است که معمولا کودکان با هم سن وسالان خود انجام می‌دهند اما اگر بازی‌های جنسی با کودک خیلی بزرگ‌تر باشد، موجب آسیب شود و با مداخله والدین کودک قشقرق به راه اندازد و به صورت مداوم تمایل به این بازی‌ها داشته باشد غیر طبیعی و نگران کننده بنابراین باید مداخلات روانشناسی و در صورت نیاز روانپزشکی صورت گیرد.

این فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان عنوان کرد: بهترین زمان جهت آموزش مسائل جنسی به کودکان هنگام باروری یکی از اعضای خانواده یا فامیل، مشاهده حیوانات و به  ویژه هنگام رفتن به باغ وحش است چرا که این آموزش‌ها نباید به صورت مستقیم و چشم در چشم کودک انجام گیرد.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: