کد خبر: ۲۱۰۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 05
کاهش قیمت دلار برای کسانی که خانه های خود را فروخته و منابع ریالی شان را به دلار تبدیل کرده اند، باعث نگرانی شده است، به خصوص که شتاب سقوط نرخ دلار بیش از شتاب افزایش آن بود
شفاآنلاین>بیمه و بانک> عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید دولت با هدف ایجاد تعادل در بازار به بانک ها برای خرید ارز مجوز داده است.

به گزارش شفاآنلاین، محسن کوهکن ریزی، با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی در راستای ورود بانک ها برای خرید ارز، اظهار داشت: کاهش قیمت دلار برای کسانی که خانه های خود را فروخته و منابع ریالی شان را به دلار تبدیل کرده اند، باعث نگرانی شده است، به خصوص که شتاب سقوط نرخ دلار بیش از شتاب افزایش آن بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در شبکه های اجتماعی نیز عکس ها و خبرهایی از سکته افراد به دنبال کاهش(Decrease) نرخ دلار منتشر شد از این روی دولت ورود بانک ها را رقم زد تا آرامش در بازار ایجاد و دغدغه و نگرانی را بر طرف کند.

مردم دلارهای خود را هر چه زودتر بفروشند

نماینده مردم لنجان در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: ماهم به عنوان نماینده مجلس توصیه می کنیم کسانی که ارز دارند هر چه زودتر به صرافی ها و بانک ها بفروشند.

کوهکن، در خصوص روند کاهشی نرخ دلار بیان داشت: از ابتدا کارشناسان افزایش نرخ ارز (currency)را با تشدید شدن تحریم ها 100 تومان تا نهایت زیر هزار تومان ارزیابی کردند اما از زمانی که افزایش نرخ شتاب گرفت آنها نیز عنوان کردند این شتاب پشتوانه کارشناسی ندارد و نهایتا به مشکل بر می خورد.

این نماینده مجلس افزود: از زمانی که شمارش معکوس کاهش نرخ دلار آغاز شد، میزان سقوط آن بیشتر بود که حاکی از محقق شدن نظر کارشناسان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به وضعیت کاهشی قیمت دلار گفت: به مردم توصیه می کنم به توقف روند کاهشی یا افزایش جزیی نرخ آن  امیدوار نباشند این توقف یا افزایش نرخ مقطعی خواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: