کد خبر: ۲۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 28
شفا آنلاین:تحقیقات تازه بیانگر آن است که کم خوابی و بد خوابی زنان را بیشتر از مردان در معرض خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و افسردگی قرار می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر صادق خوش نیت، دکتری اختلالات خواب  گفت: زنان بیشتر از مردان دچار عوارض کم خوابی می‌شوند زنانی که مبتلا به کم خوابی یا بد خوابی هستند بیشتر در معرض حملات قلبی، دیابت نوع دوم و افسردگی هستند. 

 وی ادامه داد: تفاوت‌های جنسیتی در این امر نقش مهمی دارد و الگوی خواب نامناسب سلامت زنان را در تمام طول عمر تحت تاثیر قرار می‌دهد فشار خون زمانی که شب‌ها از خواب بیدار شده و در خواب رفتن مجدد مشکل دارند دارای سطح بالاتری از پروتئین منحصر می‌باشد که با فشار خون بالا و بیماری قلبی مرتبط است. 
محرومیت از خواب می‌تواند تحمل قند را مختل کرده و زنان و مردان را در معرض خطر دیابت نوع دوم قرار دهد، همچنین محرومیت از خواب با افزایش اشتها همراه است که می‌تواند سبب اضافه وزن در زنان و مردان شود

وی در پایان اظهار داشت: زنان کم خواب بیش از مردان دچار اضافه وزن می‌شوند بد خوابی و کم خوابی روی مهارت تفکر و حافظه هم تاثیر گذاشته و با افسردگی و عصبانیت بیشتری همراه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: