کد خبر: ۲۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 28
شفا آنلاین-دبیر شورای آموزش بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: شایع ترین علت خرخر در کودکان، بزرگی لوزه و داشتن لوزه سوم است.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر «ابراهیم رزم پا» روز دوشنبه و در حاشیه کنفرانس یک روزه اختلالات خواب در بیمارستان امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران افزود: خرخر کردن در خواب، یکی از علامت های مهم بیماری وقفه تنفسی یا «آپنه» در خواب است.

وی گفت: داشتن گردن کوتاه و چاق نیز از عوامل مساعد کننده بروز بیماری وقفه تنفسی حین خواب است که اقدامات درمانی در آنها تاثیر ندارد.

این متخصص گوش و حلق و بینی با بیان اینکه مهمترین اقدام در درمان خرخر و وقفه تنفسی حین خواب، تشخیص صحیح است، افزود: گاهی این بیماری ها نتیجه شرایط دیگر مانند اضافه وزن بوده و با کاهش وزن یا تصحیح وضعیت خواب فرد، بیماری درمان می شود.

رزم پا، اختلالات خواب را به سه دسته اختلالات خواب خرخر و وقفه تنفسی حین خواب، اختلالات ناشی از اعصاب مرکزی و مغز و اعصاب و اختلالات ناشی از بیماری های توامان مغز و اعصاب و انسدادی تقسیم کرد و گفت: در اختلالات خواب ناشی از عوامل انسدادی حلق و بینی نیاز به جراحی است.

وی ادامه داد: اختلالات خواب ناشی از انسداد در قسمت های فوق تنفسی در پی انحراف تیغه بینی، مشکلات آناتومی، تومورهای بینی، بزرگی شاخک های بینی، تنگ بودن حلق و شل بودن عضلات و بافت های ناحیه حلق ایجاد می شود.

دبیر شورای آموزش بیمارستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه برای تشخیص اختلالات خواب از تست خواب(پلی سمنوگرافی) استفاده می شود، گفت: برای عمل جراحی حلق از روشی موسوم به «اوولوفارنگوپالاتوپلاستی»(uvulopalatopharyngoplasty) استفاده می شود.

رزم پا افزود: برای برداشتن بافت های اضافی حلق از لیزر یا رادیوفرکانس «آر اف» استفاده می شود.
برچسب ها: شایع ، خرخر ، کودکان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: