کد خبر: ۲۰۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 29
رئیس مرکز مدیریت پیوند اعضاء و بیماریهای وزارت بهداشت اعلام کرد:
از آنجا که یکی از سیاست های اصلی وزارت بهداشت یاری رساندن به بیماران کلیوی است این مجموعه در حال حاضر مناقصه 600 دستگاه دیالیز را دارد که در صورت مشخص شدن برنده مناقصه این دستگاه ها در سطح کشور توزیع خواهد شد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز مدیریت پیوند اعضاء و بیماریهای وزارت بهداشت از توزیع 1100دستگاه دیالیز در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش  شفا آنلاین:به نقل از روابط عمومی انجمن ، دکتر مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند اعضاء و بیماریهای وزارت بهداشت در نخستین نشست شورای پیوند که با میزبانی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران برگزار شد ، اظهار داشت: از آنجا که یکی از سیاست های اصلی وزارت بهداشت یاری رساندن به بیماران کلیوی <Kidney patients>است این مجموعه در حال حاضر مناقصه 600 دستگاه دیالیز را دارد که در صورت مشخص شدن برنده مناقصه این دستگاه ها در سطح کشور توزیع خواهد شد. علاوه بر این میزان حدود 500 دستگاه دیالیز تولید داخل نیز خریداری شده که تا پایان سال جاری این تعداد دستگاه نیز وارد عرصه خدمات دهی می شود .این در حالیست که طبق  برنامه ریزی های صورت گرفته در وزارت بهداشت تا 3 سال آتی حدود3 هزار دستگاه در اقصی نقاط کشور توزیع می شود.

به گفته وی کشور در حال حاضر با کمبود 2500 دستگاه دیالیز روبرو است.
شادنوش اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر با همتی که در وزیر بهداشت و بدنه وزارتخانه وجود دارد و بازدید های پی در پی از نقاط مختلف کشور به وضوح مشاهده می شود که این مجموعه در صدد رفع مشکلات درمانی است بنابراین افق روشنی در حوزه بهداشت و درمان کشور دیده می شود.
رئیس مرکز مدیریت پیوند اعضاء و بیماریهای وزارت بهداشت افزود: شناسایی بیمارهای خاص به صورت جداگانه و همسویی با بیمه برای پرداخت با سرعت بیشتر، ارائه رایگان داروهای پیوند، اصلاح تعرفه ها و آموزش های درمانی به بیماران از مواردی است که باید به آنها توجه شود ،که در این راستا برگزاری جلسات مستمر با دست اندرکاران حوزه پیوند بسیار موثر خواهد بود.

وی در رابطه با برخی گلایه ها از بی توجهی تعدادی از پزشکان به نتایج آزمایش های ارائه شده توسط آزمایشگاه مرکز فوق تخصصی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی (شفا)  نیز ابراز داشت : مرکز شفا یک مرکز فوق تخصصی پیوند کلیه به شمار می رود، این توانایی را دارد که به عنوان  یکی از چند آزمایشگاه کلیدی در زمینه پیوند کلیه به فعالیت بپردازد و علاوه بر ارائه خدمات رایگان ، خدمات تشخیصی وتخصصی را به شیوه مناسب تری صورت دهد. بنابراین این آزمایشگاه  با تجهیزات گسترده خود به عنوان آزمایشگاه تخصصی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: