کد خبر: ۲۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 26
شفاآنلاين- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بحث سلامت روان و توانبخشی، از جمله بخش های مغفول در حوزه سلامت است.
به گزارش شفاآنلاين ، دکتر «سیدحسن قاضی زاده هاشمی» به مناسبت هفته سلامت با حضور در مرکز آموزشی - درمانی روانپزشکی رازی، ابراز امیدواری کرد که دولت، توجه ویژه ای به بخش سلامت روان و توانبخشی داشته باشد.

وی در ملاقات با بیماران، کارکنان، روانپزشکان و اعضای هیات علمی، پرستاران و کمک بهیاران بیمارستان روانپزشکی رازی، در جریان مشکلات بیمارستان همچون کمبود نیروی انسانی و سختی کار آنان بویژه کادر درمان، کمبود امکانات و همچنین راکد ماندن طرح های مربوط به توسعه و بازسازی بخش های بستری ناشی از کمبود بودجه قرار گرفت.

بیمارستان فوق تخصصی آموزشی - درمانی روانپزشکی رازی با یکهزار ویکصد تخت فعال برای انواع بیماران با اختلالات روانی، به عنوان بزرگترین بیمارستان روانپزشکی ایران و خاورمیانه، تحت پوشش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و با همکاری هیات علمی این دانشگاه فعالیت می کند.

هاشمی در مورد وضعیت این بیمارستان بطور خاص، قول داد که وضعیت بیمارستان ارتقا یابد و بودجه بسته های خدماتی بخش سلامت روان بازنگری و مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر اینکه طی یک ماه آینده، اقداماتی از سوی دولت در زمینه ارتقای وضعیت بیمارستان روانپزشکی رازی انجام خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که خیران و افراد نیکوکار از وجود این مرکز آموزشی - درمانی به عنوان فرصتی برای انجام امور خیر، استفاده کنند و در رفع نیازهای آن تلاش کنند.

هاشمی از خیران و افراد نیکوکار خواست تا امسال که به نام سال توجه به فرهنگ نامگذاری شده، با مشارکت در رفع نیازهای بیمارستان روانپزشکی رازی، بیش از گذشته در فرهنگ سازی و سلامت جامعه نقش داشته باشند.

وی با اشاره به قدمت بیش از یکصد ساله بیمارستان روانپزشکی رازی(امین آباد) و وجود برخی بیماران که 30 یا 40 سال از بستری و نگهداری آنان در این بیمارستان می گذرد، افزود: برای این افراد فرقی نمی کند که در تهران یا در شهرستان دیگری در کشور نگهداری شوند چون داروی آنان مشخص است و فقط با مصرف دارو، در این مرکز نگهداری می شوند، بنابراین افراد خیر و نیکوکار در کشور می توانند در گروه های خیریه، نسبت به نگهداری اینگونه بیماران در شهرستان خود اقدام کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: