کد خبر: ۲۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 24
شفا آنلاین- معاون وزیر جهاد کشاورزی از فعالیت یک هزار و 100 کلینیک گیاه پزشکی در کشور خبر داد و گفت: چهار هزار کارشناس در قالب شبکه های مراقبت تحت پوشش این کلینیک ها فعالیت می کنند.

ˈ

به گزارش شفا آنلاین ،محمدعلی باغستانیˈ با بیان این مطلب افزود: این کلینیک ها و شبکه های مراقبت با هدف مدیریت آفات گیاهی و مبارزه با انواع آفات در کشور فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به خبرنگار ایرنا گفت: با استفاده از صرفه جوئی حامل های انرژی برای تامین سموم از کشاورزان حمایت می شود.

باغستانی گفت: رییس جمهوری در نشست اخیر با مسوولان جهاد کشاورزی برای حمایت از بخش کشاورزی قول مساعد دادند.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور سیاست عمده این سازمان را کاهش استفاده از سموم کم خطر برای انسان بیان کرد و گفت: در این خصوص سمومی از جمله ˈآلاکلرˈ که خطر سرطانزایی دارد حذف شده است.

وی کاهش میزان سم در مبارزه با آفات را از اهداف این سازمان برای مدیریت آفات گیاهی دانست و اظهار داشت: در خصوص کاهش مصرف سموم در کشور قضاوتهای خوبی نمی شود و می گویند ملاک افزایش سطوح سمپاشی است.

باغستانی به مصرف دو نوع سم با نام های ˈآتروزینˈ و ˈآلاکلرˈ برای مبارزه با علف های هرز ذرت اشاره کرد و گفت: میزان سم موجود در این مواد به صورت میانگین قریب 60 درصد است و هم اکنون علف کش جدیدی با نام ˈنیکوسولفوروˈ جایگزین شده است که تنها هشت درصد ماده موثر آن را سم تشکیل می دهد و به ازای هر هکتار یک و نیم لیتر استفاده می شود.

وی گفت: دو ماده اول به ترتیب 85 و 45 درصد ماده اصلی آنها را سم تشکیل می داد و میزان مصرف آن به ازای هر هکتار شش و نیم لیتر بود.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است سطح مبارزه همان سطح باشد اما میزان سمی که وارد محیط زیست شده قابل مقایسه با گذشته نیست.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور با تاکید بر اینکه سم را نمی توان در کوتاه مدت حذف کرد گفت: سیاست این سازمان استفاده از سموم کم خطر است.

وی گفت: در محصولات تازه خوری نیز تلاش این سازمان بر جایگزینی روش های غیرشیمیایی و بیولوژیک و کارتهای زرد و سبز و ... است.

باغستانی همچنین استفاده از واژه محصول سالم را غیرصحیح دانست و گفت: به کاربردن این واژه در مورد محصولی، این امر را تداعی می کند که بقیه محصولات ناسالم است و این جو روانی را در جامعه ایجاد می کند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از محصول گواهی شده به جای محصول سالم تصریح کرد: تمام محصولات تولیدی که گندم و جو نیز در میان آن قرار دارند گواهی شده و سالم است.

معان وزیر جهاد کشاورزی به ایرنا گفت: امسال بین 10 تا 11 میلیون تن گندم تحویل سیلوها می شود که از سالم ترین محصولات است.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
Angelita
|
Canada
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
0
0
Wow, this piece of writing is pleasant, my younger sister is analyzing these things, thus I am going to convey her.
DFB trikot WM 2014
|
China
|
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
0
من سایت شما رو خیلی دوست دارم . رنگ ها و تم عالی هستند. شما خودتون این سایت رو گسترش دادید؟(به تنهایی) . لطفا جواب من رو بفرستید چون من برنامه ای برای ساخت وبلاگ شخصی دارم و میخواهم بدانم که شما این زمینه رو از کجا اوردید؟
تشکر
maillot manchester united pas cher
|
United States
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
0
0
تشکرازاخباربسیارخوب ومفیدتون به همین رویه ادامه بدین مردم همینو می خوان . همین
maillot france 2014
|
China
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
0
0
سایتتون واقعا مفیده . مرسی بابته به اشتراک گذاشتنش.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: