کد خبر: ۲۰۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 04
سقط جنین اگرچه در مواردی لازم و ضروری تشخیص داده می‌شود اما در مواردی هم بنا به دلایلی کاملا شخصی و گاه غیر قابل توجیه این کار صورت می‌گیرد. یکی از روش‌هایی که افراد برای سقط به آن رجوع می‌کنند مصرف دارو است
شفا آنلاین>سلامت جنسی>قرص سایتوتک (Cytotec) نوعی داروی سقط جنین است که اولین بار برای درمان زخم معده استفاده شده است. سردرد و تهوع از عوارض مصرف قرص سایتوتک است.

به گزارش شفا آنلاین:سقط جنین اگرچه در مواردی لازم و ضروری تشخیص داده می‌شود اما در مواردی هم بنا به دلایلی کاملا شخصی و گاه غیر قابل توجیه این کار صورت می‌گیرد. یکی از روش‌هایی که افراد برای سقط به آن رجوع می‌کنند مصرف دارو است. قرص سایتوتک از داروهای موثر در این زمینه است که در ادامه این مقاله از "ستاره" قصد داریم با آن آشنا شویم.

قرص سایتوتک چیست؟
قرص سایتوتک (Cytotec) در ۱۹۷۳ عرضه و اولین بار برای درمان زخم معده از آن استفاده شد. این دارو در قالب قرص‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ میکروگرمیو با نام دیگری همچو میزوپروستول (Misoprostol) تولید می‌گردد. این قرص هم به شکل واژینال و هم خوراکی (زیر زبانی) برای ختم حاملگی و سقط جنین استفاده می‌شود. همچنین اگر مرگ داخل رحمی رخ داده باشد، پزشک این قرص را برای دفع جنین تجویز می‌کند.  همچنین از این قرص علاوه بر سقط جنین در موارد دیگری مانند درمان زخم معده، القای زایمان و درمان خونریزی بعد از زایمان استفاده می‌شود.
 
زمان طلایی مصرف قرص سایتوتک برای سقط جنین
بهترین زمان برای سقط جنین با قرص سایتوتک را مصرف آن در هفته ۴ تا ۸ بارداری می‌دانند و تا ۹۸ درصد باعث سقط جنین در ۳ ماهه اول بارداری می‌شود. برخلاف تصور عموم هرچه سن بارداری بیشتر باشد این دارو اثردهی بهتری دارد. سایتوتک در بین هفته‌های ۴ تا ۵ بارداری اثردهی ۵۰ درصد دارد.
چنانچه هدف شما از مصرف این دارو سقط جنین است بهتر است قبل از هر اقدامی برای انجام این کار با عوارض و همچنین شرایط قانونی آن آشنا شوید.
 
موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی
 
موارد مصرف
     درمان اولسر پپتیک
 سقط خودبخودی
 ایجاد زایمان زودرس
 سقط جنین
عوارض     سردرد، تهوع، کرامپ رحمی، دل درد، اسهال، نفخ، تب، پارگی رحم، اختلالات انعقادی، خونریزی شدید و غیرطبیعی واژینال، قاعدگی نامنظم یا افزایش یافته
 تداخل دارویی     اکسی توسین

مقدار و نحوه مصرف قرص سایتوتک
وقتی که از میزوپروستول برای سقط جنین استفاده می‌شود معمولا میفپریستون نیز همراه آن تجویز می‌شود؛ بنابراین ابتدا یک قرص ۲۰۰ میکروگرم مایفپریستون مصرف کرده و ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید. ممکن است پس از مصرف آن خونریزی خفیفی داشته باشید. بعد از ۲۴ ساعت و قبل از ۴۸ ساعت از ۴ قرص ۲۰۰ میکروگرم سایتوتک استفاده کنید.
دو روش برای استفاده از قرص سایتوتک وجود دارد: قرار دادن قرص در واژن یا در دهان بین گونه‌ها و فک که هر دو روش موثر است.  
 
مصرف قرص سایتوتک از طریق واژن
ابتدا ادرار کنید و سپس دست‌ها را بشویید و دراز بکشید. با انگشت چهار قرص را در درون واژن قرار دهید. لازم نیست که قرص‌ها در محل خاصی قرار بگیرند، فقط تا آنجا که انگشتان با آنها در تماس هستند کافی است. در نهایت لازم است به مدت ۳۰ دقیقه دراز بکشید.

مصرف قرص سایتوتک از طریق دهان
قبل از هرچیز اندکی آب بنوشید تا دهانتان خیس شود. چهار قرص را بین گونه‌ها و دندان‌های پایین قرار دهید (دو قرص در هر طرف). قرص‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در این حالت نگهدارید. توجه داشته باشید که در مدت این ۳۰ دقیقه از خوردن و آشامیدن خودداری کنید. در نهایت بعد از ۳۰ دقیقه، با آب باقیمانده قرص‌ها در دهان را میل کنید.
 بعد از مصرف قرص‌ها تا ۲ هفته احتمال سقط شدن جنین هست، ولی بطور معمول در ۱۲ ساعت اول پس از مصرف قرص‌ها جنین سقط می‌شود.

توجه: در خانم‌هایی که سابقه سزارین دارند به هیچ عنوان خودسرانه استفاده نکنند چون احتمال پارگی رحم وجود دارد.

دیگر موارد استفاده از سایتوتک
همانطور که گفته شد از این قرص علاوه بر سقط جنین در مواردی چون القای زایمان و درمان خونریزی بعد از زایمان استفاده می‌شود و به همراه برخی دیگر از داروهای ضد التهابی مانند آسپرین برای درمان زخم معده به کار می‌رود. بنابراین اگر از این دارو در دروان بارداری برای درمان زخم معده استفاده کنید، ممکن است به جنین خود آسیب بزنید و از مصرف آن خودداری کنید. همچنین هنگام مصرف سایتوتک از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده کرده و اگر قصد بارداری دارید باید حداقل یک ماه یا یک دوره کامل قاعدگی را پس از مصرف قرص پشت سر گذاشته باشید و سپس اقدام به بارداری کنید. این دارو به شیر مادر نیز منتقل می‌شود اما بعید به نظر می‌رسد که به نوزاد آسیب برساند با این حال حتما قبل از مصرف آن در دوران شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

نکاتی که در ارتباط با مصرف این دارو باید بدانید
    -اگرعلائم بارداری مانند تهوع، نفخ و یا حساسیت پستان، معمولا در یک یا دو هفته پس از سقط جنین باقی ماند، شما هنوز هم ممکن است باردار باشید.
    -معمولا ظرف یک تا دو ساعت، حالت گرفتگی و خونریزی ایجاد می‌شود. مقدار زیادی آب بنوشید و غذاهای مقوی میل کنید. دراز بکشید و استراحت کنید. می‌توانید برای کنترل درد از قرص ایبوبروفن استفاده کنید.
    -چنانچه خونریزی شدیدی که داشته‌اید بعد از دو هفته کاهش نیافته است سریعا باید به پزشک مراجعه کنید.
    -دو هفته بعد از حاملگی، آزمایش حاملگی به دلیل ماندن هورمون‌ها در بدن شما ممکن است مبثت باشد. اگر همچنان احساس می‌کنید که حامله هستید (حالت تهوع، خستگی، نرم شدن سینه و ... دارید) به پزشک مراجعه کنید.
    -در ۸۰٪ موارد با این داروها سقط کامل صورت نمی‌گیرد و ممکن است شما مجبور به کورتاژ یا ساکشن شوید. چون باقی ماندن بقایای جفتی اجتناب ناپذیراست و ابن بقایای جفتی ممکن است باعث عفونت رحمی یا خونریزی منجر به مرگ شود.

    -گاهی ممکن است حاملگی شما خارج از رحم باشد پس تا وقتی جواب آزمایش خون شما مثبت شد سریع اقدام به تهیه دارو نکنید، چون استفاده از داروهای سقط جنین ممکن است باعث پارگی لوله رحمی یا دهانه رحمی که نطفه به آن چسبیده و در نهایت مرگ شود.

    -معمولا ۴ تا ۶ هفته بعد از سقط جنین قاعدگی به روال خود بازمی‌گردد و مادر می‌تواند دوباره باردار شود.
در نهایت اینکه پیش از هر اقدامی برای سقط جنین خوب فکر کرده و اطلاعات کامل در این مورد به دست آورید، با اقدام عجولانه و ناآگاهانه ممکن است سلامتی خود را به خطر بیاندازید یا اینکه به خاطر از بین بردن جنین‌تان احساس پشیمانی کنید. همچنین حتما با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت نموده تا از خطرات و عوارض سقط جنین پیشگیری کنید.ستاره
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
0
1
رابطه ی جنسی بعد از سقط جنین
عاطفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
0
سلام من الان تو هفته ۶بارداری هستم ودوتابچه کوچیک دارم.ومیخوام سقط ازطریق قرص سایتوتک انجام بدم میشه راهنماییم کنید
مدیر پایگاه کارشناسان ما برای سقط غیر مجاز توصیه ای ندارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
0
من اولین بچه ام باردارم خیلی ام دوسش دارم ولی شوهرم این قرصاروپیداکرده وزورب خوردمن داده تورابقران باپارتی بازی این قرصارودست مردم نرسونیدمن ک هیچ وقت نمیبخشمش اونی ک پیداکردواوردبراش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
0
بهترين روش بايد طبق نظر دكتر انجام دهيد. چون عفونت رحمي بيچاره مي كنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
0
ب ھرحال سقط خیلے سخت و کمر شکنھہ
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
0
سلام من دو یا سه هفته اس که باردارم و میخوام از طریق این قرص ها سقط کنم .مشکلی برام پیش نمیاد که منجر به مرگ و عفونت بشه؟
یا اینکه چطور بفهمم حاملگیم خارج از رحم نیست؟
مدیر پایگاه
هیچکس با اطمینان نمی تواند بگوید که با استفاده از داروهای سقط مشکلی پیش نمی آید ، احتمال خونریزی ، باقی ماندن بخشی از جفت یا جنین و عدم قطع خونریزی ، ایجاد عفونت رحمی ( که بسیار وخیم و خطرناک است ) و .... در هر صورت امکان         
این مساله باید حتما زیر نظر پزشک متخصص انجام گیرد و آن هم با اجازه مراجع قانونی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
سلام خواهش میکنم جواب بدید من 3روزه قرصا رو خوردم ولی فقط درحد خیلی کم لک میبینم و دیگه هیچی چکارکنم بازم بخورم مشکلی نداره ؟5تا خوردم 3تارو استفاده کردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
سلام خواهش میکنم جواب بدید من 3روزه قرصا رو خوردم ولی فقط درحد خیلی کم لک میبینم و دیگه هیچی چکارکنم بازم بخورم مشکلی نداره ؟5تا خوردم 3تارو استفاده کردم
مهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
0
0
سلام برای سقط جنین قانونی از طریق دارو یا طریق دیگه به چه متخصصی باید مراجعه کنیم ؟
توی ۳ ماهه اول امکان سقط بدون دردسر هست ؟
مدیر پایگاه
باسلام
برای بررسی به متخصص زنان مراجعه کنید.ایشان می تواند شما را به پزشکی قانونی معرفی کند
بي نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
سلام خسته نباشيد من دوره اول قرص رو كه خوردم ( دوتا داخل رحم دوتا دير رباني) در دوره دوم نتوانستم بخورم و دوره سوم رو خوردم و در همون ابتدا خونريزي شروع شد الان چون دوره دون رو نخوردم براي من مشكل ساز خواهد بود ؟
مدیر پایگاه اگر منظورتون قرص سیاتک هست شما باید با انجام سونو گرافی از وجود بقایای جنین مطمئن شوید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
0
سلام روش هائی این قرص هم ازدهان...وهم واژن انجام میگیرد یا باید هردو. را باهم انجام دهیم باتشکر
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
0
0
سلام
من یکماه ک باردارشدم درصورتی ک نمیدونستم یه بچه ۷ماهه هم دارم ایاقرص سایتوتک جواب میده توروخداجواب بدین
صبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
0
0
من خوردم خیلی حالم بد شد ۳هفته بودم و ۴قرص استفاده کردم و سقط شد ولی خیلی درد کشیدم ۲بار غش کردم و فشارم می افتاد راهی هست دردش کمتر بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
0
سلام من دوتا از قرص هارو داخل واژن گذاشتم بعد دو ساعت خونریزی داشتم تا فردا بعد از ظهرش دیگه خونریزی قطع شد درد هم نداشتم ایا هنوز باردارم به نظرتون
مدیر پایگاه
باسلام
بی بی چک بگذارید و یا تست خون بارداری بدهید
خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
0
0
سلام
من دوروزه فهمیدم باردارم ودوهفتشه.ومیخوام قرص سایتوتک بخرم.قبلش زعفرون خوردم ولی چیزی نشده میترسم قرص بخورم وسقط نشه.ممکنه سقط نشه؟
مدیر پایگاه کارشناسان ما درباره سقط غیر قانونی هیچ نظری ندارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
سلام من دومرحله قرص سایتوتک رواستفاده کردم میخواسم سومین مرحله رواستفاده کنم استفراغ کردم این مسئله طبیعی؟؟
مدیر پایگاه درباره سقط غیر قانونی کارشناسان ما نظری ندارند
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
0
سلام من هفته ششم بارداریمه بعداز دوازده سال دوباره باردارم دوتا بچه دارم سرم عمل کردم شنط داشتم خواهش میکنم راهنماییم کنید چکار کنم میتونم سقط کنم
مدیر پایگاه
باسلام
ابتدا به متخصص زنان تان مراجعه کنید تا ایشان بررسی های لازم را انجام دهد و نظردقیق بدهند که می توانید به طورقانونی این کاررا انجام دهید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
0
سلام ببخشید من به بچه شیر میدم و فهمیدم که بار. دارم استفاده از قرص برام وشیرم زبان داره یا نه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
0
0
من قرص سایتوتک استفاده کردم ، الان ۲ هفته هست اسهال و دل پیچه دارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
0
سلام خانما توروخدا کمکم کنین من یکماه پیش سقط با قرص سایتوتک انجام دادم اما هنوز پریود نشدم حالت تهوع دارم امکان داره هنوز باردارباشم
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
0
من هفته 5 بارداریم هست
این قرص تاثیر داره؟
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
0
0
سلام من هفته هفتم حاملگی هستم ۹۵ وزنم هست دوتا بچه دارم از این قر ص ها خریدم چه طوری مصرف کنم تا سقط بشه ممنونم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
0
0
سلام من 45روزه باردارم امروز از سیوتیک استفاده کردم دو عدد زیره زبان وچهار عدد نصف داخل وژگون هنوز خون ریزی نکردم مشکلی نیست آب بخرم یا دستشویی برم الان دو ساعت میگذرد خواهش میکنم جواب بديد
مدیر پایگاه کارشناسان ما درباره سقط غیر قانونی هیچ نظری ندارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
0
اقایه کارشناس شما که میدونی قیر قانونیه چرا پس مردم سوال میکنن شما هم فقط بیجواب یا جوابشونو میگین کارشناسان ما درباره سقط قیر قانونی نمیتون جواب بدن
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
0
0
سلام من هفته ششم بارداری هستم دیسک کمر شدید دارمتو خدا بگید از کجا قرص تهیه کنم اصلا شرایط نگهداری بچه را ندارم نه از لحاظ مالی ،نه روحی
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
0
سلام همش کارشناساتون میفرماین ،که در مورد سقط غیر قانونی نطری ندارن ،اخه از کجا تشخیص دادن طرف عیر قانونی داره اینکارو میکنه ..بعدم مگه مادری که تو شرایط بحرانی هست اول باید شماره سند ازدواجش رو بزاره بعد جواب بدین؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
0
سلام ببخشید من یه سال پیش با قرص سایتوتک اقدام به سقط جنین کردم اما الان یک هفته هست که اقدام به بارداری کردم و بعد از یک هفته هست که افتادم به خونریزی و پریود شدم با این که وقت پرویید شدنم بیستم بود حالا نگران اینم که به خاطر استفاده از اون قرص سقط خود به خود میکنم اگه میشه راهنمایی کنید
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
0
سلام
من مشکل قلبی دارم . ایا خوردن این قرصها روی کارکرد قلب هم اثر داره؟
ممنون
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
0
دوماه پیش ازاین دارو استفاده کردم ولی سقط نشد الان ۱۳هفته باردارم ولی نمیدونم ایااثری بر جنین دارد یانه
هوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
من این دارو استفاده کردم ولی هنو سه تاش مونده افتادم به خونریزی چیکار کنم ادامه بدم یا قط کنم
تنها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
0
0
سلام منم استفاده کردم ج داد ولی درد سر زیادداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
0
سلام من از دیروز خوردم هنوزم پریود نشدم داخل رحم استفاده کردم راهنمای کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
0
سلام سه فرزنددارم باقرص الدی حامله شده ام ۶هفته ام ۶قرص استفاده کرده ام سرم درد میکنه هیچ اتفاقی هم نیوفتاد چیکارکنم راهنمایی کنید
هلما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
0
سلام سه فرزنددارم باقرص الدی حامله شده ام ۶هفته ام ۶قرص استفاده کرده ام سرم درد میکنه هیچ اتفاقی هم نیوفتاد چیکارکنم راهنمایی کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
0
0
کاش تو کشور ماهم قانونی بود
الی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
0
تورو خدا سقط انجام ندید از لحاظ روحی و جسمی بهم میرزید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
0
من 5 روزه از قرص سایتوتک استفاده کردم. بی بی چک زدم باردار نیستم. ولی همچنان سرگیجه و حالت تهوع دارم، علتش ممکنه بخاطر عوارض قرصا باشه؟
مدیر پایگاه
باسلام
بله احتمال اش هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
قرص میزوپروستال قرت دادم یک دونه حتما باید زیر زبون انجام میدادم یعنی تاثیری نداره لطفا جواب بدین ممنون میشم هفته ۵ وتعداد ۲ قرص به فاصله یک ساعت صبح خوردم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
0
0
سلام من ازاین قرصها خوردم ولی حاملگی کمتر از 4ماه بود سقط نشد حالا میتونم دوباره استفاده کنم جواب میده
هلینا
|
Canada
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
0
0
سلام من در هفته ی ششم بارداری قرص سایتوتک استفاده کرده خونریزی داشتم تا فردا بعدازظهرش ولخته ی بزرگ خون هم بود اما بعدچندروز ازمایش دادم مثبت بکد وحالت تهوع هم دارم الان باید چکارکنم
مدیر پایگاه سلام.به پزشک خوداطلاع دهید نیاز به سونو گرافی میباشد
سایه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
0
سلام من از قرص سایتوتک استفاده کردم دو عدد شیافی 4 عدد زیر زبونی همون چند ساعت اول نتیجه گرفتم ولی الان یه هفته هست خونریزی شدید دارم و زیر دلم خیلی درد میکنه خیلی حالم بده لطفا راهنماییم کنید
مدیر پایگاه وقتی خونریزی شدید است نیاز به مراجعه به متخصص و  انجام سونو برای بررسی بقایای جنین است
زیبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
0
سلام من۴۹روزه که باردارم امروز میخام قرص سایتوتک استفاده کنم با بیبی چک میشه تست بگیرم ببنم سقط شده یانه
مدیر پایگاه اگر این سقط غیر قانونی است که کارشناسان ما نظری نمی دهند و اگر هم قانونی است باید تحت نظر متخصص خودتون این کارو انجام بدهید و بعد سقط هم باید با سونو از سقط کامل اطمینان پیدا کنید 
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
0
0
سلام من سقط با قرص سایتوتک کردم دوتا لخته ی سفید رنگ بزرگ ازم دفع شد الانم یه هفته س خونریزی دارم به نظرتون سقط شده؟
مدیر پایگاه مرجان محبوب کارشناس باسابقه مامایی:

سلام.اگرزیر دوازده هفته بودید احتمالا سقط کامل هست،اگربالای دوازده هفته هستید یک سونو گرافی جهت بررسی دفع کامل جنین نیاز میباشد
mbm
|
-
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
من توی هفته ی نهم بودم که قرص میفپریستون خوردم. بعدش دیگه قرصی نخوردم. و از سقط پشیمون شدم و بچه رو میخام نگه دارم. از روز بعد از خوردن این قرص دارم کپسول پروژسترون میخورم. ممکنه برای بچه مشکلی پیش نیومده باشه و همه چیز نرمال بشه و حاملگیم تا آخر حفظ بشه؟؟؟
مدیر پایگاه مرجان محبوب کارشناس با سابقه مامایی:
سلام.این قرص باعث بلوکه شدن پروژسترون میشود ودرغیاب پروژسترون سطح پوشش داخلی رحم ریزش میکند وسقط اتفاق میافتد،اگرپروژسترون روشروع کردید باید منتظراثربخشی داروباشید.بهرصورت باپزشک متخصص زنان مشورت کنید اگرسقط نشد احتمال ادامه بارداری وجود دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
سلام من توهفته دوم بارداری هستم ایاکسی که معتادهست میتونه این قرص مصرف کنه تاثیرمیذاره
پری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
سلام من در هفته ۶ بارداری هستم میخوام قرص سایتوتک استفاده کنم که سقط بشه به همسرم گفتم این قرص وبااپلیکاتور هر ۴ساعت یکبار داخل واژن کنم ولی از اینترنت کهطرز استفادش وگرفتم نوشته بود ۴ عدد قرص و یکباره داخل واژن باید قرار بدیم میشه راهنمایی کنید بگید کدوم راه حل درسته؟
مدیر پایگاه کارشناسان ما برای سقط غیر قانونی توصیه ای ندارند اگر سقط قانونی است تحت نظر متخصص انجام دهید 
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
سلام من الان یک ماهه باردارم هستم دوتا قرص گذاشتم زیرزبون چهارتاهم گذاشتم تو واژن هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده باید چیکار کنم
مدیر پایگاه درباره سقط غیر قانونی کارشناسان ما نظری ندارند اگر هم سقط قانونی است به متخصصتون مراجعه کنید تا مساله بررسی شود همینطوری نمی توان نظر داد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
سلام من چهار ماهه هستم قرص سقط هم مصرف کردم ۸تا چهار تا زیر زبون چهار تا تو واژن اما سقط نشد میخواستم ببینم آیا روی جنین تاثیر بد میگذارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
سلام من چهار ماهه هستم قرص سقط هم مصرف کردم ۸تا چهار تا زیر زبون چهار تا تو واژن اما سقط نشد میخواستم ببینم آیا روی جنین تاثیر بد میگذارد
مدیر پایگاه
احتمال دارد داروها به درستی و دوز کافی مصرف نشده که سقط نشده، برای بررسی نسبی سلامت جنین می‌توانید سونوگرافی آنومالی دهید تا سلامت ظاهری او
را بررسی کنید
سسس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
من ده هفته بودم باقرص سیتوتک سقط داشتم یه روز اول خیلی خونریزی داشتم شدیدبودخواهش میکنم جواب بدید یه هفته خونریزی داشتم الان سع روزه فقط درحدلکه کوچیکی دارم ایا سقط صورا گرفته یانه .بابی بی چک معلوم میشه سقط کامل بوده یانه
مدیر پایگاه باید سونوگرافی انجام دهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
سلام من آمپول سقط زدم ولی هنوز پرید نشدم درد هم ندارم چیکار کنم چقدر طول میکشه
مدیر پایگاه
دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری:
 
سلام من نمی دانم چه امپولی استفاده کرده اید از کسی که تهیه کرده اید سوال کنید چه اتفاقی افتاده
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
سلام من باردار نیستم وچهاررزو است که فقط لکه بینی دارم ولی پريودنميشم وعلامتهاي پريودي رادارم چه کار کنم که زودتر پريودشم و خیالم راحت باشه
کرمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
سلام من قبلا باسایتوتک سقط انجام دادم حالابعدازدوسال دوماه ک‌اقدام کردم اماجواب نگرفتم ممکنه کیست داشته باشم یاقرص سایتوتک اثرمیذاره ب نازایی؟
مدیر پایگاه
دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ، زایمان و درمان ناباروری:
 
سلام اگر کورتاژ یا دستکاری نشده باشید ارتباط با سقط با سایتوتک ندارد
آمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
0
0
باسلام من قرص وبجاي زير زبوني قورت دادم يادم رفت آيا تاثیری هم داره قرصا یانه خواهش میکنم جواب بدید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
0
0
سلام ببخشی من الان قرص سایتوتک استفاده کردم سزارینی هستم مشکلی نداره
مدیر پایگاه
سوال شما شفاف نیست.
یعنی بعد از زایمان رابطه زناشویی داشته اید ؟
مصرف این دارو باید تحت نظر پزشک متخصص باشد 
غیاثی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
0
سلام من بی بی چک زدم باردام کودک شیرخوار ۱۹ ماهه دارم این قبلی رو هم باردار بددم دکتر گفت باید سقط میکردی چون دیر متوجه شدم وتو بارداری پریدد میشدم سه ماه اول اینکارو نکردم چون ناراحتی قلبی دارم وبعد از زایمان عمل شدم مشکل قلبم اریتمی قلبی هست دکتر زنان هم رفتم سونو نوشت چیزی نشون نداد گفت دو هفته دیگه بیا برای سونو ازمایش بتا هم نوشت دادم ۲۰۰ روی ۱۰ ۲۵ بود گفت بارداری الان قرص سایتوک تهیه کردم چجوری مصرف کنم موقع زایمان هم باید لوله هام بسته میشد همسرم دیر رسید امضا نشد وانجام ندادن ودکتر مامام هم ودکتر قلبم گفتن نباید دوباره باردار بشم
مدیر پایگاه
مرجان محبوب کارشناس باسابقه مامایی
سلام.چون ازنظرقانونی شما نیازبه سقط دارید باتوجه به شرح حال وگرفتن نامه ازپزشک متخصص مبنی براینکه بارداری موجب مرگ مادرممکن است بشود باداشتن مدارک به نزدیکترین مرکز بهداشتی ودرمانی مراجعه کنید وازنظرقانونی باهزینه کم وبدون دردسرسقط کنید.
 
آدرس پیج اینستا گرام مرجان محبوب کارشناس باسابقه مامایی
midwifery_mahboob
  
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
0
0
اگر قرص از واژن بیرون بیاد همراه با خون دوباره میشه گذاشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
0
سلام
در بارداری خارج رحم میشه از سایتوتک استفاده کرد ؟
پروین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
0
سلام من تو هفته 6 حاملی هستم قرص سایتوتک استفاده کردم 5 روز است که از استفاده قرصها میگزره ولی هیچ اثری از خونریزی یا شکم یا میتونم بگم کمر درد ندارم خواهش میکنم بگید ببینم میتونه ضرر به جنین رسونده باشه امپول هم تزریق کردم نمیخوام سقط بشه چیکار کنم
مدیر پایگاه سلام
اگر ازاین داروها استفاده کرده اید و حالا نظرتان عوض شده بهتراست خیلی سریع با یک متخصص زنان مشورت کنید تا وضعیت شما را پس از آزمایش های لازم اعلام کند
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
0
سلام من دوماه نیمم بود چهار تا قرص دکتر گداشت تو رحمم بعد از سه ساعت بچه افتاد سفید هم بود میگن بچه سفید پسر درسته
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
0
سلام من دوماه نیمم بود چهار تا قرص دکتر گداشت تو رحمم بعد از سه ساعت بچه افتاد سفید هم بود میگن بچه سفید پسر درسته
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: