کد خبر: ۲۰۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۷ - 2018July 21
کارشناسان به بانوان توصیه می‌کنند از مصرف برخی مواد غذایی در دوران بارداری خودداری کنند، زیرا می‌تواند سبب آسیب به سلامت آن‌ها و جنین شود
شفا آنلاین>سلامت>در دوران بارداری، مادر باید توجه کافی به خوراک خود داشته باشد تا به بیماری‌ که سلامت جنین را به خطر می‌اندازد، مبتلا نشود.

به گزارش شفا آنلاین، کارشناسان به بانوان توصیه می‌کنند از مصرف برخی مواد غذایی در دوران بارداری(Pregnancy) خودداری کنند، زیرا می‌تواند سبب آسیب به سلامت آن‌ها و جنین شود.

ازجمله خوراکی‌هایی که مصرف آن‌ها در این دوران توصیه نمی‌شود می‌توان به پنیر نرم، هات داگ و انواع خوراکی‌های فرآوری شده، کافئین به میزان زیاد، خوراکی‌های پاستوریزه نشده، تخم مرغ خام، جوانه‌های خام گیاهان (شبدر، یونجه، گشنیز) و سبزیجات کنسرو شده اشاره کرد.

جوانه‌های خام گیاهان می‌توانند میزبان بیماری‌هایی چون سالمونلا، لیستریا و‌ ای کولای باشند که خطری جدی برای سلامت مادر و جنین هستند.

هات داگ و خوراک‌های فرآوری شده نیز می‌توانند خطر ابتلا به مسمومیت غذایی(food poisoning) در بانوان باردار را افزایش دهند به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند بانوان از خوراکی‌های پخته، کبابی و آبپز استفاده کنند تا دچار بیماری نشوند.

کارشناسان اعتقاد دارند بسیاری از بیماری‌های کودکان به دلیل رژیم غذایی مادر در دوران بارداری است، مادرانی که فست فود، نوشابه‌های شیرین گاز دار و شیرینی به میزان زیاد مصرف می‌کنند با درصد بالا فرزندانی دچار اضافه وزن، با احتمال ابتلا به بیش فعالی(ADHD)، دیابت و حتی برخی بیماری‌های مادرزادی به دنیا می‌آورند.

مصرف کافئین در دوران بارداری به میزان زیاد سبب کاهش وزن نوزاد در زمان تولد و نیز بروز مشکل‌های گوارشی چون سوزش معده در دوران بارداری می‌شود.

خوراکی‌های غیر پاستوریزه، چون محصول‌های لبنی می‌توانند حاوی انواع باکتری باشند که سبب ابتلای مادربه بیمار شوند.

امروزه محصول‌های لبنی محلی مثل بستنی، پنیر، خامه و ماست طرفداران فراوانی دردنیا به دلیل طعم خاص خود دارند اما مصرف آن‌ها می‌توانند سبب ابتلای افراد به انواع بیماری‌ها و مسمومیت‌های غذایی شوند.

فساد مواد غذایی در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا بیش از سایر زمان هاست به همین دلیل مادران در انتخاب مواد غذایی خارج از خانه دقت کافی داشته باشند و از خوراک‌های خانگی برای تغذیه درطول روز استفاده کنند.

سبزیجات و خوراکی‌های کنسرو شده نیز دارای میزان بالایی سدیم هستند که می‌تواند سبب ایجاد تورم، التهاب و افزایش فشارخون(blood pressure) دربانوان شود.

کارشناسان به بانوان باردار توصیه می‌کنند از میوه و سبزیجات تازه در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنند.

فشارخون بالا یکی از بیماری های شایع در دوران بارداری است که می تواند سبب افزایش خطر سقط جنین، به دنیا آوردن نوزاد کم وزن و حتی پایدار ماندن فشارخون بالا پس از زایمان درمادر شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: