کد خبر: ۲۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 22
شفا آنلاین-وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تعرفه های درمانی حداکثر تا چند روز دیگر تعیین تکلیف می شود.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر «سیدحسن قاضی زاده هاشمی» روز سه شنبه در حاشیه همایش ملی اعطای نشان ایمنی و سلامت در جمع خبرنگاران در خصوص تاخیر اعلام تعرفه های جدید درمانی گفت: هیات وزیران در این خصوص بدقولی نکرده است بلکه باید بخش خصوصی و دولتی در این زمینه به اتفاق نظر می رسیدند.

وی اظهار داشت: تلاش داریم مبنای پایداری در رابطه با تعرفه های درمانی با بخش خصوصی داشته باشیم و تاخیر در هماهنگی به همین علت است.



** مردم در بیمارستان های دولتی فرانشیز خود را پرداخت می کنند

وزیر بهداشت در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه آیا خدمات رسانی در بیمارستان های دولتی ، رایگان می شود یا خیر ، گفت: چنین مساله ای اعلام نشده است و برخی در حوزه سلامت ، اظهار نظرهایی کرده اند که شاید بهتر بود وزارت بهداشت این اظهار نظرها را انجام می داد.

هاشمی افزود: به عنوان مثال مردم 10 درصد فرانشیز بستری خود را در بیمارستان های دولتی پرداخت می کنند و اینگونه نیست که همه خدمات رایگان باشد.

وی با بیان اینکه برخی اظهار نظرها ، توقع مردم را بسیار بالا برده است، خاطر نشان کرد: توقع مردم باید متناسب با سطح توان ما باشد و امیدواریم به تدریج بتوانیم خواسته های آنان را متناسب با توانمان برآورده کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و اینکه بخشی از درآمد حاصل از آن در نظام سلامت هزینه خواهد شد نیز گفت: طی روزهای اخیر ، عده ای از هموطنان برای دریافت یارانه ها ثبت نام کرده اند و به نظر می رسد سهم ما هم از هدفمندی یارانه ها زیاد نباشد اما خدمات قابل توجهی در ارتباط با اجرای هدفمندی یارانه ها در فاز دوم به مردم ارائه می شود.



**ساماندهی موضوع دخانیات در کشور در حد کاغذبازی مانده است

وزیر بهداشت در رابطه با ساماندهی دخانیات و وضعیت خرید و فروش سیگار که به راحتی در کشور انجام می شود، اظهار داشت: موضوع دخانیات در حد مکاتبه و کاغذبازی مانده است که امیدواریم امسال این موضوع ساماندهی بهتری داشته باشد.

هاشمی با بیان اینکه موضوع دخانیات ، زنجیره پیچیده ای دارد، گفت: اینطور نیست که فقط مالیات دخانیات را بالا ببریم بلکه باید همه جوانب را در نظر بگیریم چون ممکن است با افزایش مالیات ، قاچاق سیگار نیز افزایش یابد.



**صدا و سیما برای تبلیغ مواد خوراکی آسیب رسان به سلامت مجوز ندارد

وزیر بهداشت در پاسخ به سووالی مبنی بر رعایت نکردن موازین سلامت در برخی تبلیغات صدا و سیما گفت: صدا و سیما برای تبلیغ برخی خوراکی های آسیب رسان به سلامت مجوزی از وزارت بهداشت ندارد اما برخی ممکن است از نظام پزشکی مجوز گرفته باشند.

هاشمی تصریح کرد: قانون چیزی کم نگذاشته است، مجریان کوتاهی کرده اند.

وی با بیان اینکه همه رسانه ها ممکن است با کمبود بودجه مواجه شوند، افزود: برخی رسانه ها هنگامی که با کمبود بودجه مواجه می شوند ممکن است دست به هر کاری بزنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: