کد خبر: ۲۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - 2014April 19
شفا آنلاین-رییس انجمن بیماری های عفونی کودکان ایران هشدار داد:پکیج احتمال بروز مسمومیت حاد و مزمن در کودکان را افزایش می دهد و می تواند خطرات و مضراتی برای کودکان ایجاد نماید.
به گزارش شفا آنلاین،از انجمن بیماری های عفونی کودکان ، دکتر محمد رضا بلورساز در مورد مضرات استفاده از پکیج به عنوان سیستم گرمایشی در آپارتمان ها افزود:هر نوع سیستم گرمایشی که مواد آلاینده تولید کند می تواند خطرات و مضراتی برای کودکان به خصوص کودکانی که زمینه آسم و آلرژی دارند به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد:وقتی بیماران مبتلا به آسم و بیماری های مزمن ریه، بیماری های قلبی، خونی، کلیوی،و غیره در یک محیط بسته قرار داشته باشند و هوا به درستی در جریان نباشد و مواد آلاینده از محیط خارج نشود، دی اکسید کربن در هوا افزایش پیدا می کند و این موضوع می تواند مسمومیت حاد و یا مزمن ایجاد کند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به علایم مسمومیت ایجاد شده گفت: تنگی نفس، خس خس سینه، سرفه از علایم مسمومیت حاد است که افراد می توانند در هنگام مواجه با این علائم به اورژانس مراجعه کنند.

بلور ساز یاد آور شد : در مسمومیت های مزمن نیز کودکان دچار سرفه های بسیار طولانی، کسالت، بی حالی، خستگی، بی حوصلگی می شوند که این علائم می تواند بر روی مغز آنها نیز تاثیربگذارد.

وی اضافه کرد:استفاده از پکیج به عنوان سیستم گرمایشی مانند سیستم های گازسوز قدیمی افراد را دچار عوارض و گرفتاری می کند که البته تمام اینها در صورتی صدق می کند که آلاینده ها و گازهای تولید شده توسط این دستگاه در فضای داخلی منازل باقی بماند.

بلور ساز در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از دستگاه های تولید کننده بخار می تواند از عوارض پکیج بکاهد گفت: استفاده از این دستگاه ها نمی تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

رییس انجمن بیماری های عفونی کودکان در باره عوارض تداوم استفاده از این سیستم های گرمایشی در منازل به خصوص در خانواده هایی که صاحب فرزندانی مبتلا به آلرژی هستند گفت : بیماری آلرژی اگر درمان نشود در دراز مدت منجر به بیماری های عفونی می شود و فردی که دچار خس خس سینه، تنگی نفس و ضعف است مستعد ابتلا به ویروس های متفاوت می شود یعنی اگر با فرد مبتلا به سرماخوردگی در ارتباط باشد ویروس به بدن فرد منتقل و تبدیل به ذات الریه، سینوزیت و گلو درد می شود.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز درباره مضرات استفاده از پکیج اظهار داشت :یبوست و خشکی مزاج از عوارض استفاده طولانی مدت از دستگاه پکیج به عنوان سیستم گرمایشی به شمار می رود.

دکتر سیدمحمود اسحاق حسینی افزود:استفاده از پکیج آثار مخربی بر روی سیستم گوارش افراد دارد به همین دلیل گازهای متصاعد شده از پکیج ها و انتشار آن در فضای داخلی خانه ها مدتی است مورد توجه پزشکان قرار گرفته است.

به گفته وی انتشار این گازها موجب خشک شدن هوای اتاق و بروز مشکلات تنفسی در افراد می شود این مساله در افرادی که پولیپ بینی دارند و یا دچار تغییراتی در قسمت فوقانی دستگاه تنفس هستند و با دهان تنفس می کنند، شدیدتر است.

اسحاق حسینی با بیان اینکه تداوم این روند خطر ابتلا به یبوست را به همراه دارد، گفت: هر چه مدت زمان استفاده از پکیج طولانی تر باشد، خشکی هوای اتاق نیز شدت می یابد و ادامه این روند منجر به کاهش ترشحات دستگاه گوارش و در نهایت بروز یبوست و خشکی مزاج می شود.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: