کد خبر: ۲۰۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 31
»
دکتر محرز در روزجهانی هپاتیت عنوان کرد:
هپاتیت C بیماری است که عنوان بیماری خاموش را بر آن نهاده‌اند و همین عنوان نشان‌دهنده مخفی بودن علائم بیماری در بسیاری از مراحل ابتلا به آن است که باعث مراجعه دیرهنگام به پزشک و حتی افزایش خطر مرگ و نابودی افراد می‌گرد

شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>  رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران اعلام کرد: تاتو و خالکوبی اگر در شرایط استریل انجام نشود باعث انتقال بیماری هپاتیت c می گردد.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر مینو محرز  گفت: انتقال بیماری ها از طریق آرایشگاه ها امری جدی اما فراموش شده است وآرایشگرانی که از اصول بهداشتی بی اطلاع هستند، موجب ایجاد خطر هم برای خود و هم مشتریان می شوند.

قائم مقام انجمن حمايت از بيماريهاي عفوني ایران درباره بیماری هپاتیت افزود: هپاتیت C بیماری است که عنوان بیماری خاموش را بر آن نهاده‌اند و همین عنوان نشان‌دهنده مخفی بودن علائم بیماری در بسیاری از مراحل ابتلا به آن است که باعث مراجعه دیرهنگام به پزشک و حتی افزایش خطر مرگ و نابودی افراد می‌گردد.

وی تاکید کرد:  بیماری هپاتیت به طور کلی به معنی التهاب کبد است که عضوی بسیار فعال در بدن به شمار می‌‌آید. این بیماری موجب آسیب به کبد و مختل کردن فعالیت آن می‌‌شود. به گفته متخصصان، این اختلال یا التهاب به علل مختلفی به وجود می‌‌آید که مهم‌‌ترین آنها آلودگی به ویروس‌‌های ایجادکننده انواع هپاتیت از جمله هپاتیت‌های نوع A ، B و C است.در این میان ویروس هپاتیت نوع C یکی از عوامل مهم ایجادکننده این بیماری محسوب می‌‌شود.روند بیماری هپاتیت C معمولا بدخیم‌تر از هپاتیت B است.

دکتر محرز عنوان کرد: اخیرا داروهای خوبی به خصوص از سوی کمپانیهای آمریکایی برای درمان هپاتیت c ساخته شده است و بسیاری از کشورها تصمیم دارند با پیدا کردن بیماران و درمان آنها این بیماری را ریشه کن کنند.

وی افزود: خوشبختانه ایران آمار کمتر از 0/5درصد مبتلایان در جامعه را دارد و در تلاش است تا این بیماری را ریشه کن کند.

این متخصص بیماریهای عفونی در ادامه تاکید کرد: .هپاتیت c درایران بیشتر در کسانی دیده می شود که از سرنگ‌های  مشترک استفاده می‌کنند .همچنین دیگر خون آلوده از طریق انتقال خون وجود ندارد و درصد بسیار پایین ابتلا از مادر به کودک و از راه تماس جنسی آمار مبتلایان به این بیماری را تشکیل می‌دهند.

    انتقال بیماری ها از طریق آرایشگاه ها امری جدی اما فراموش شده است وآرایشگرانی که از اصول بهداشتی بی اطلاع هستند، موجب ایجاد خطر هم برای خود و هم مشتریان می شوند.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران با اشاره به برنامه 15 ساله حذف بیماری هپاتیت و حذف این بیماری تا سال 2030، گفت: حذف این بیماری به معنی دیده نشدن این بیماری در کشور نیست و هدف این است که می‌خواهیم این بیماری در کشور و موارد جدید آن به حداقل خود برسد تا دیگر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز درگیر درمان این بیماری نباشند.

وی تاکیدکرد: وزارت بهداشت نیز در کمیته کشوری هپاتیت برنامه های خوبی را دارد و در صدد هستیم با داروهای بهتری که بازار آمده است درمان را به موفقیت 98درصدی برسانیم زیرا با وجود داروهای قبلی موفقیت درمان 60درصدی بوده است.

دکتر محرز خاطرنشان کرد: من به عنوان کسی که وظیفه درمان این بیماران را برعهده دارم فقط آرزو میکنم و امیدوارم داروهایی که در داخل برای درمان اینها استفاده می‌شود دارای کیفیت بالایی باشد تا بتوانیم در ریشه کنی موفق باشیم .سینا پرس


 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: