کد خبر: ۲۰۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 27
ارزهای کشورهای اسکاندیناوی بیش از سایر کشورها به منازعات تجاری حساس هستند، چراکه این کشورها کوچک بوده و دارای اقتصادی باز هستند.
شفا آنلاین>بیمه و بانک> فرانک سوئیس و واحدهای پولی کشورهای شمال اروپا بیشترین آسیب‌پذیری را از جنگ تجاری آمریکا با شرکای بزرگ این کشور خواهند داشت.

به گزارش شفا آنلاین:بانک " دانسکه" دانمارک در گزارشی اعلام کرد فرانک سوئیس، کرون دانمارک و کرون سوئد، با وجود حجم پایین تجارت این کشورها با چین، بیشترین آسیب پذیری را از جنگ تجاری چین و آمریکا متحمل خواهند شد.

در بین کشورهای نوظهور نیز انتظار می رود فورنیت مجارستان شاهد یکی از بیشترین نوسانات باشد، چرا که ارزش آن وابستگی زیادی به بهای آهن و فولاد در معاملات جهانی دارد.


ینس نارویگ پدرسن - کارشناس دانسکه بانک - در همین رابطه گفت: ارزهای کشورهای اسکاندیناوی بیش از سایر کشورها به منازعات تجاری حساس هستند، چراکه این کشورها کوچک بوده و دارای اقتصادی باز هستند.

در خصوص دانمارک نیز باید بگویم که اقتصاد این کشور وابستگی زیادی به فعالیت های کشتیرانی و حمل کالا دارد. همچنین اقتصاد سوئیس نیز به دلیل باز بودن فضای اقتصادی و وابستگی به منابع مالی چینی از این منازعات لطمه زیادی خواهد خورد.

اوایل این ماه، آمریکا تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات کالاهای چینی وضع کرد و پس از اقدام متقابل چین، برخی دیگر از کالاهای وارداتی چین مشمول تعرفه های ۱۰ درصدی کالاهای آمریکایی قرار گرفتند.

دانسکه بانک گفته است به دلیل بزرگ بودن اقتصادهای انگلیس و اتحادیه اروپا، اثرپذیری پوند و یورو از این منازعات محدودتر خواهد بود.

تحلیلگران دانسکه بانک در پایان نوشته‌اند که ین ژاپن و دلار آمریکا یکی از پایین‌ترین اثرپذیری ها را از این نبرد تجاری خواهند داشت.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: