کد خبر: ۲۰۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۳۱ تير ۱۳۹۷ - 2018July 22
محققان دریافتند مصرف روزانه آسپرین با دوز پایین ۸۱ میلیگرم با کاهش ۱۰ درصدی ابتلا به سرطان تخمدان مرتبط است. همچنین مدت زنده ماندن بعد از ابتلا به این سرطان را تا ۳۰ درصد افزایش می دهد

شفا آنلاین>سلامت>طبق نتایج دو مطالعه جدید، مصرف یک عدد آسپرین با دوز پایین در روز می تواند به پیشگیری از سرطان تخمدان یا افزایش مدت زمان زنده ماندن بعد از ابتلا به این بیماری کمک کند.


 به گزارش شفا آنلاین:محققان دریافتند مصرف روزانه آسپرین با دوز پایین ۸۱ میلیگرم با کاهش ۱۰ درصدی ابتلا به سرطان تخمدان مرتبط است. همچنین مدت زنده ماندن بعد از ابتلا به این سرطان را تا ۳۰ درصد افزایش می دهد.

به گفته محققان، این مطالعات فواید استفاده از داروهای ضدالتهابی را نشان می دهند. سرطان تخمدان، پنجمین سرطان کشنده در زنان<Deadly Cancer in Women> است که عمدتا هم به دلیل تشخیص دیرهنگام آن است.

اسناد و شواهد متعددی نشان می دهد که التهاب در ابتلا به سرطان نقش دارد و می تواند موجب تشدید عوارض آن شود. تاکنون مشخص شده است داروهای نظیر اسپرین و داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) نظیر ایبوپروفن یا ناپروکسن موجب کاهش ریسک ابتلا به انواع سرطان ها، بخصوص سرطان روده بزرگ، می شوند.

حال محققان موسسه ملی سرطان ایالات متحده به بررسی داده های ۱۳ مطالعه از سراسر جهان پرداخته اند. این مطالعات شامل بیش از ۷۵۰ هزار زن بود که از آنها در مورد استفاده از آسپرین و NSAID  پرسیده شده بود. سپس این زنان از لحاظ ابتلا به سرطان تخمدان تا مدتها تحت نظر بودند و در این مدت بیش از ۳۵۰۰ نفرشان مردند.

طبق این بررسی ها مشخص شد مصرف روزانه آسپرین موجب کاهش ریسک سرطان تخمدان تا ۱۰ درصد می شود.

در دومین مطالعه، محققان دانشگاه هاوایی داده های مربوط به ۱۰۰۰ زن مبتلا به سرطان تخمدان را بررسی کردند.

محققان دریافتند زنانی که بعد از تشخیص بیماری شان، آسپرین و NSAIDها را مصرف کرده بودند مدت زمان زنده ماندن شان تا ۳۰ درصد بیشتر بود.

با وجود این نتایج، محققان عنوان می کنند که می توان برای کاهش ریسک سرطان در آینده، NSAIDها و آسپرین را در نظر گرفت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: