کد خبر: ۲۰۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۲۸ تير ۱۳۹۷ - 2018July 19
به گفته محققان، کمرنگ شدن زندگی جنسی مشکلی جدی است. آن‌ها خاطرنشان کردند که سه‌چهارم شرکت‌کنندگان مطالعه گفتند که رابطه جنسی برای آن‌ها اهمیت متوسط تا بالا دارد

شفا آنلاین>سلامت جنسی>مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که زنان در یک سال و نیم قبل از آخرین پریودشان بیشتر از عبارت «امشب نه، عزیزم» استفاده می‌کنند.
به گزارش شفا آنلاین:کاهش میل جنسی به طور معمول ۲۰ ماه قبل از آخرین پریود یک زن رخ می‌دهد و تا چندین سال پس از یائسگی ادامه می‌یابد.
 محققان به آنالیز داده‌های نزدیک به ۱۴۰۰ زن امریکایی در میانسالی پرداختند و به علاوه فهمیدند که کاهش عملکرد جنسی مرتبط با یائسگی بر اساس نژاد و قومیت تفاوت دارد.

به گفته محققان، کمرنگ شدن زندگی جنسیمشکلی جدی است. آن‌ها خاطرنشان کردند که سه‌چهارم شرکت‌کنندگان مطالعه گفتند که رابطه جنسی برای آن‌ها اهمیت متوسط تا بالا دارد.

دکتر جوان پینکرتون، سرپرست اجرایی جامعه یائسگی امریکای شمالی، گفت: «این مطالعه نشان می‌دهد که ما به پزشکانی نیاز داریم که با بیماران خود به صورت باز راجع به مسائل جنسی صحبت کنند، زیرا برای کمک به این زنان جهت ارتقای کیفیت زندگی جنسی‌شان پس از یائسگی راه‌های زیادی وجود دارد.»

به علاوه این مطالعه نشان داد زنانی که تحت عمل هیسترکتومی قرار می‌گیرند و رحم‌شان را برمی‌دارند هم دچار کاهش میل جنسی می‌شوند.سیمرغ
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: