کد خبر: ۲۰۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۷ - 2018July 19
هر فردی که در معرض تضعیف تخمک باشد به او پیشنهاد می‌شود که تخمکش را جهت باروری در آینده فریز کند که افراد دارای سابقه یائسگی زودرس در خانواده خود، دخترانی که دیر ازدواج کرده و نگران بارداری هستند و بیماران مبتلا به سرطان که می‌خواهند وارد فاز شیمی‌درمانی شوند کاندیدهای مناسب فریز تخمک هستند
شفا آنلاین>سلامت>سلامت جنسی> فریز تخمک یکی دیگر از روش هایی است که برای درمان ناباروری یا پیشگیری از آن انجام می شود. در این مطلب فریز کردن تخمک<Freeze the egg> توضیح داده می شود.


به گزارش شفا آنلاین:خدیجه شادجو فلوشیپ لاپاراسکوپی پیشرفته ، در ارتباط با عمل فریز تخمک اظهار داشت:این اقدام در برخی از مراکز درمان نازایی انجام می‌شود که پیش از آن باید شرایط زنان و دختران از لحاظ فعالیت تخمدان‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

هر فردی که در معرض تضعیف تخمک باشد به او پیشنهاد می‌شود که تخمکش را جهت باروری در آینده فریز کند که افراد دارای سابقه یائسگی زودرس در خانواده خود، دخترانی که دیر ازدواج کرده و نگران بارداری هستند و بیماران مبتلا به سرطان که می‌خواهند وارد فاز شیمی‌درمانی شوند کاندیدهای مناسب فریز تخمک هستند.

بیماران مبتلا به آندومتریوز*  Endometriosis که تنها به دلیل اینکه احتمال بارداری آنها کمتر می‌شود و خطر ناباروری آنها را تهدید می‌کند نیز گاهی توسط پزشکان فریز تخمک برای‌ آنها پیشنهاد می‌شود.

freezing-ovule.png

* آندومتریوز : بیماری است که بر اثر آن بافت های داخل رحم که آندومتر نامیده می شوند، به اشتباه در جایی خارج رحم قرار گرفته و رشد می کنند.

عمل فریز تخمک از طریق سونوگرافی انجام شده و پیش از انجام این عمل از طریق دارو تخمدان‌ها را تحریک کرده و بعد تخمک را جهت فریز از بدن جدا می‌کنند. تخمک فریزشده بسته به شرایط و نگهداری آن تا چندین سال قابل استفاده بوده و جنین فریزشده نیز 20 تا 25 سال قابل استفاده است و باید این نکته را توجه داشت که بر اساس بررسی‌های انجام شده سلامت جنین و تخمک فریزشده مورد تأیید بوده و افراد نباید هیچ نگرانی در این زمینه داشته باشند.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: