کد خبر: ۲۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - 2014April 14
شفا آنلاین-یک متخصص تغذیه گفت: مصرف زیاد چای پررنگ و قهوه به منظور بیدار ماندن و صرف ساعات بیشتری برای درس خواندن، نه تنها موثر نیست بلکه خستگی فرد را به دنبال دارد و باعث جذب نشدن آهن و کلسیم‌ غذا در افراد می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،یک متخصص تغذیه گفت: مصرف زیاد چای پررنگ و قهوه به منظور بیدار ماندن و صرف ساعات بیشتری برای درس خواندن، نه تنها موثر نیست بلکه خستگی فرد را به دنبال دارد و باعث جذب نشدن آهن و کلسیم‌ غذا در افراد می‌شود.

جلیل نباتی ، با بیان اینکه برنامه غذایی مناسب و کیفیت تغذیه در ایام امتحانات نقش موثری در موفقیت داوطلبان ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: در طول ایام امتحانات علاوه بر برنامه ریزی مفصل برای امور زندگی و مطالعه صحیح، داوطلبان باید به سلامتی خود نیز توجه کنند. در این بازه زمانی باید بیشتر مراقب بیماری‌ها و مسمومیت‌های غذایی بود.

نباتی تصریح کرد: به طور کلی داوطلبان بهتر است قبل از نیمه شب خوابیده و صبح زود را به درس خواندن اختصاص دهند. داشتن خواب کافی در یک شبانه روز از مهمترین اقدامات لازم برای ایام قبل از آزمون است. استفاده از مواد نشاسته دار در شام کیفیت خواب را بالا برده و باعث داشتن استراحت منظم و مناسب می‌شود.

نباتی اظهار کرد: وعده اصلی برای داوطلبان، صبحانه است که باید در این وعده از مواد قندی مانند عسل، نوشیدنی های حاوی عسل، عدس، میوه‌ها، پنیر و گردو، سبزیجاتی مانند ریحان، کاهو و نعناع استفاده کنند و کسانی که به دلایلی مانند اضطراب میل به خوردن صبحانه نداردن می‌توانند مواد مغذی مانند کشمش را مصرف کنند.

نباتی درباره تمرکز نداشتن، کم هوشی و خستگی به دلیل کم خونی، گفت: داوطلبان برای رفع این مشکل باید منابع غذایی حاوی آهن مانند جگر، گوشت، ماهی، حبوبات، خشکبار و انواع مغزها همانند گردو، بادام، فندوق و پسته مصرف کنند.

این متخصص تغدیه خاطرنشان کرد: داوطلبان باید در طول روز 6 تا 7 لیوان آب بنوشند، اما آشامیدن آب و نوشیدنی‌ها همراه با غذا مشکلات مهمی در هضم مواد غذایی بوجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: از دیگر نکات مهم پرهیز از خوردن غذاهای خارج از خانه، مواد پرچرب و بسیار شیرین است زیرا به دنبال مصرف مواد پرچرب، چربی خون افزایش می‌یابد که باعث کاهش سطح تمرکز و هوشیاری می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار