کد خبر: ۲۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - 2014April 14
مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:
شفا آنلاین-مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بیماران قلبی به علت مشکلات اقتصادی، توان پرداخت هزینه های درمان خود را ندارند.
به گزارش شفا آنلاین، از مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمد اسدپور پیرانفر با بیان این که ایران چندان از کشورهای دیگر دنیا در زمینه درمان نارسایی های قلبی عقب نیست، اظهار داشت: مشکل ما توانمندی علمی نیست بلکه با کمبود تجهیزات قلبی روبرو هستیم.

فوق تخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: ما هرقدر در تئوری قوی باشیم و شبانه روز تلاش کنیم، اما نتوانیم در عمل آموخته ها و افکارمان را اجرایی کنیم، امکان توسعه برای ما فراهم نخواهد شد.

مدیرگروه قلب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که تحریم ها در بروز کمبود تجهیزات بسیار اثرگذار بوده است، گفت: متاسفانه در چند سال اخیر صدمات بسیاری به ما وارد شد زیرا همه تجهیزات و وسایل کمک قلبی به نحو مطلوب تامین نمی شد. در حالی که امکانات و تجهیزات، زمینه رشد علمی را فراهم می کند.

پیرانفر با یادآوری این که پیشرفت نیازمند تجربه، اطلاعات و امکانات است، افزود: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید وضعیت بهتر شده است و شاهد تلاش های پیگیرانه برای حل مشکل تجهیزات و داروها هستیم.

وی افزود : وقتی مشکلاتی از این دست به وجود می آید چندین دستگاه و نهاد باید برای حل آن با یکدیگر همکاری کنند تا نتایج خوبی حاصل شود. توانایی پزشکان ایرانی بالاست و نباید این فرصت ها بدون بسترسازی های لازم از دست برود.

رییس چهارمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران در مورد وضعیت تامین داروهای بیماران قلبی نیز اظهار داشت: در سال های اخیر مشکلات زیادی به وجود آمده بود اما اکنون وضعیت رو به بهبود و گام های بسیار مثبتی برداشته شده است؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات خوبی انجام داده است به همین خاطر به آینده بسیار خوش بین هستیم.

چهارمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران از دهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش های بین المللی شهید بهشتی واقع در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: