کد خبر: ۲۰۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۷ - 2018July 02
پیوند دست از ناحیه آرنج با حضور تیم جراحی به مدت 10 ساعت در این بیمارستان انجام شد و اکنون بیمار در حال سپری کردن مراحل ترمیم و بازسازی محل پیوند است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد گفت: نخستین پیوند دست انسان که از ناحیه آرنج قطع شده بود در این بیمارستان با موفقیت انجام شد.

به گزارش شفا آنلاین، عباس آزادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سالن جلسات بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد بیان کرد: پیوند دست از ناحیه آرنج با حضور تیم جراحی به مدت 10 ساعت در این بیمارستان انجام شد و اکنون بیمار در حال سپری کردن مراحل ترمیم و بازسازی محل پیوند است.

وی افزود: عمل یپوند بر روی مرد 37 ساله که دچار قطع دست از ناحیه آرنج توسط دستگاه کمباین شده بود برای اولین بار با موفقیت انجام شد.

آزادی گفت: عضو قطع شده تا 6 ساعت قابل پیوند است و در صورت بروز حادثه برای فردی از تماس مستقیم عضو قطع شده با یخ باید جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: مردم باید توجه داشته باشند که عضو قطع شده را در یک نایلون گذاشته و اجازه نفوذ آب به آن را ندهند، سپس این بسته را در یک کلمن یخ بگذارند و فرد مجروح به مرکز درمانی منتقل شود.

وی افزود: در سال 96 حدود 65 هزار بیمار در این بیمارستان بستری شدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: