کد خبر: ۱۹۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 21
مدیرعامل بانک قوامین گفت: نیمی از بانک‌های کشور در حال حاضر واجد شرایط ادغام هستند. نیمی از بانک‌های فعلی کشور واجد شرایط ادغام هستند

شفا آنلاین>بیمه و بانک>مدیرعامل بانک قوامین گفت: نیمی از بانک‌های کشور در حال حاضر واجد شرایط ادغام هستند.
نیمی از بانک‌های فعلی کشور واجد شرایط ادغام هستند

به گزارش شفا آنلاین:غلامحسن تقی‌نتاج با بیان اینکه برای بانک‌های کوچک در حال حاضر بهتر است که ادغام شوند با تاکید براینکه نسبت کفایت سرمایه بانک‌ها به‌طور میانگین تا پنج درصد است و در عین حال بانک‌ها به‌دلیل زیاندهی مستمر جذابیتی برای افزایش سرمایه یا ورود سرمایه‌گذاران جدید ندارند، گفت: بانک‌ها با برگزاری مجامع فوق‌العاده می‌توانند برای ادغام از سهامداران خود کسب تکلیف کنند. وی برای بحث‌های اخیر ادغام برخی از «بانک‌های به اصطلاح نظامی» اعلام کرد: بانک‌های مزبور مطابق قانون تجارت و قوانین پولی و بانکی کار می‌کنند؛ بنابراین ادغام بانک‌ها روال قانونی و تعریف‌شده‌ای دارد.
 
سهامداران در مجمع فوق‌العاده درخصوص ادغام بانک‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند. ما هم سرباز اقتصادیم و با محوریت بانک مرکزی در صورت تصمیم سهامداران مقررات را در این خصوص اجرا خواهیم کرد.
 
نتاج افزود: مهم این است که بدانیم ادغام چه منافعی برای اقتصاد کشور دارد. مدیرعامل بانک قوامین گفت: ادغام بانک‌ها اکنون مشکلی ایجاد نمی‌کند. قبلا نگرانی در موسسات غیرمجاز بود، اما در موسسات پولی مجاز، حق و حقوق همه ذی‌نفعان با نظارت بانک مرکزی رعایت می‌شود.
 
وی با تاکید براینکه بانک مرکزی زمینه ادغام بانک‌ها را مهیا کرده است، گفت: سهامداران هم می‌توانند برای تقویت اقتصاد کشور و امنیت داخلی، بر ادغام بانک‌های کوچک به توافق برسند. نتاج تصریح کرد: اگر ادغام بانک‌ها موفقیت‌آمیز باشد، برای سایر ادغام‌ها نیز طرح موفقی خواهد بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: