کد خبر: ۱۹۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 16
در هفته های اخیر، تماس ها و مراجعات زیادی از سوی داروخانه ها داشته ایم که از عدم قرارداد سازمان بیمه سلامت گلایه کرده اند
شفا آنلاین>سلامت>بازرس انجمن داروسازان تهران، از عدم قرارداد سازمان بیمه سلامت با داروخانه های جدیدالتاسیس خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، محمدرضا کشاورز گفت: در هفته های اخیر، تماس ها و مراجعات زیادی از سوی داروخانه ها داشته ایم که از عدم قرارداد سازمان بیمه سلامت(Health insurance) گلایه کرده اند.

وی توصیح داد: بر اساس آنچه که عنوان می شود، بیمه سلامت با داروخانه های جدیدالتاسیس قرارداد نمی بندد و برای سایر داروخانه ها نیز شرط گذاشته است.

کشاورز در ارتباط با شرط بیمه سلامت برای قرارداد با داروخانه هایی که تغییر واگذاری داشته اند، گفت: بیمه سلامت فقط نسخ عادی این داروخانه ها را می پذیرد و آن دسته از نسخه هایی را که از یک سقف مبلغی بالاتر بوده و نیاز به تاییدیه اینترنتی دارند، قبول نمی کند.

بازرس انجمن داروسازان تهران در پاسخ به علت این تصمیم بیمه سلامت، اظهارداشت: به نظر می رسد، مشکلات بودجه ای باعث چنین تصمیم گیری شده است. زیرا، بعد از اجرای طرح تحول سلامت، شاهد افزایش هزینه ها و پوشش بیمه شدگان بودیم، در نتیجه بیمه سلامت هم اکنون با مشکل کمبود بودجه مواجه است.

کشاورز تاکید کرد: این تصمیم فقط باعث سرگردانی و اختلال در دسترسی مردم برای تهیه دارو می شود. زیرا، چه فرقی دارد که دارو از داروخانه جدیدالتاسیس تهیه شود یا اینکه سراغ داروخانه های قدیمی بروند.

وی با اشاره به مطالبات معوق داروخانه ها از بیمه سلامت، گفت: داروخانه ها چیزی در حدود ۸ تا ۹ ماه طلب از بیمه سلامت دارند و این تصمیم هم، بر مشکلات داروخانه ها افزوده است.

کشاورز ادامه داد: با توجه به اینکه اغلب مردم دفترچه بیمه دارند، در نتیجه عدم قرارداد بیمه سلامت با داروخانه ها، مشکلات عدیده ای برای داروخانه(pharmacy) ها ایجاد می کند و این در حالی است که بیمه سلامت در پرداخت مطالبات داروخانه ها، کوتاهی می کند.

بازرس انجمن داروسازان تهران، افزود: بیشترین مراجعان به داروخانه ها با دفترچه درمان صورت می گیرد و کمتر نسخه آزاد داریم. در نتیجه، این وضعیت برای اقتصاد داروخانه ها خوشایند نیست. به رغم اینکه، پرداخت مطالبات داروخانه ها با تاخیر صورت می گیرد.

کشاورز همچنین به تعیین سقف برای پذیرش نسخه ها از سوی بیمه سلامت در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: اگر قرار است بیمه به مردم خدمت بدهد، تعیین سقف معنا ندارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: