کد خبر: ۱۹۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 24
ماساژ پروستات در واقع با اهداف پزشکی یا درمانی انجام می شود. ماساژ پروستات به شکل معجزه آسایی برای بسیاری از شرایط استفاده می شود، از جمله اختلال نعوظ و پروستاتیت مزمن chronic prostatitis یا التهاب پروستات. در ادامه به مهم ترین مزیت های ماساژ پروستات اشاره می کنیم.
شفا آنلاین>سلامت>سلامت جنسی> ماساژ پروستات گاهی با اهداف درمانی انجام می شود. آیا ماساژ پروستات موثر است؟ این کار چگونه انجام می شود؟


به گزارش شفا آنلاین:ماساژ پروستات در واقع با اهداف پزشکی یا درمانی انجام می شود. ماساژ پروستات به شکل معجزه آسایی برای بسیاری از شرایط استفاده می شود، از جمله اختلال نعوظ و پروستاتیت مزمن chronic prostatitis یا التهاب پروستات. در ادامه به مهم ترین مزیت های ماساژ پروستات اشاره می کنیم.


مزیت های ماساژ پروستات

تصور می شود ماساژ پروستات باعث باز شدن مجرای پروستات می شود. این مجرا یا لوله بین پروستات و بقیه سیستم ادراری و اندام تولید مثل قرار می گیرد. ماساژ پروستات باعث ترشح خود به خودی مایع می شود.این ترشح باعث می شود مجرا از هر گونه مایعی پاک شود و در نتیجه هر نوع نشانه ای که در خود مشاهده می کنید، برطرف می شود.

یافته های مربوط به تحقیقات پزشکی خیلی زیاد ماساژ پروستات را توصیه نمی کنند. اکثر گزارشات مربوط به مزیت های ماساژ پروستات خیلی معتبر نیستند یا نتیجه مطالعات موردی کوچک هستند. بنابراین اکثر این گزارشات قبل از اینکه به عنوان یک استاندارد پزشکی در نظر گرفته شوند، نیاز به بررسی های بیشتری دارند.



بسیاری از تحقیقاتی که استفاده از ماساژ پروستات را مورد بررسی قرار داده اند کوچک بوده و قطعی نیستند. به همین دلیل برخی پزشکان ممکن است ماساژ پروستات را مورد حمایت قرار ندهند.

با این حال ماساژ پروستات برای برخی مردان مزیت های زیادی دارد. مردانی که دچار شرایط زیر هستند، بعد از انجام ماساژ پروستات تسکین در علائم خود را تجربه کرده اند.


ماساژ پروستات و انزال دردناک

ماساژ پروستات مسیر مایعات را در مسیر سیستم تولید مثل باز می کند. این انسدادها ممکن است باعث بروز ناراحتی یا درد شود. ماساژ پروستات باعث حذف این انسدادها می شود.


ماساژ پروستات و اختلال نعوظ

قبل از روش های درمانی مدرن امروزی، مردها از ماساژ پروستات و تحریک پروستات برای درمان اختلال نعوظ استفاده می کردند. هنوز هم برخی مردها همراه با دیگر روش های درمانی از ماساژ پروستات برای درمان اختلال نعوظ استفاده می کنند. دیگر روش های درمانی اختلال نعوظ عبارتند از : دارو، پمپ و ایمپلنت.


ماساژ پروستات و بهبود جریان ادرار

پروستات مجرای ادرار را احاطه می کند. زمانی که التهاب و تورم در پروستات افزایش پیدا کند، می تواند بر روی دفع ادرار تاثیر گذاشته و یا حتی آن را مختل کند. اگر ماساژ پروستات به رفع این التهاب کمک کند، جریان ادرار بهبود پیدا خواهد کرد.


ماساژ پروستات و پروستاتیت prostatitis یا التهاب پروستات

قبل از ورود آنتی بیوتیک ها و روش های درمانی خاص، ماساژ پروستات اولین روش برای درمان پروستاتیت محسوب می شود. امروزه که پزشکان دریافته اند اختلالات مختلف با پروستاتیت در ارتباط هستند، درمان های انتخابی برای این بیماری تخصصی تر شده اند.


آیا ماساژ پروستات خطرناک است؟

جامعه پزشکی از ماساژ پروستات به شکل گسترده ای حمایت نمی کند. اینکه این روش موثرتر از روش های درمانی معمول باشد، مورد تایید قرار نگرفته است. با این حال بسیاری از مردان در زمان استفاده از این روش به تنهایی یا در ترکیب با دیگر روش ها، بهبود در علائم خود را تجربه کرده اند. اغلب مردان ممکن است از هر دو روش ماساژ پروستات و آنتی بیوتیک برای درمان استفاده کنند.

افرادی که بدون آموزش ماساژ پروستات را انجام می دهند، ممکن است به سیستم تولید مثل خود آسیب وارد کنند. ماساژ بیش از حد یا با فشار شدید ممکن است باعث بدتر شدن نشانه ها شده یا مشکلات جدید به وجود آورد.

اگر تصمیم به استفاده از ماساژور الکتریکی برای ماساژ پروستات دارید، به هیچ عنوان این کار را بدون آموزش دیدن انجام ندهید. ماساژورهای الکتریکی زیادی برای فروش وجود دارند که برخی از آنها تحت عنوان اسباب بازی جنسی فروخته می شوند، چرا که ماساژ پروستات برای برخی مردان لذت بخش است.


چطور برای ماساژ پروستات آماده شوید؟

از آنجایی که این روش مورد تایید بسیاری از پزشکان نیست، بنابراین دسترسی به درمانگری که بتواند به شکل موثر ماساژ پروستات را انجام دهد کار دشواری خواهد بود. در این باره بهتر است با پزشک مشورت کنید.

ماساژ پروستات موثر است؟ فواید ماساژ پروستات

در این شرایط هر گونه برآمدگی، تغییر یا دیگر علائم احتمالی مربوط به سرطان در پروستات مورد بررسی قرار می گیرند. پزشک ممکن است معاینه دیجیتال مقعدی digital rectal exam یا DRE انجام دهد تا ترشحات پروستات را مشخص کرده و بتواند علائم مربوط به پروستاتیت، عفونت و دیگر اختلالات را مشخص کند.

در زمان انجام ماساژ پروستات، شخصی که این عمل را انجام می دهد، دستکش پوشیده و انگشت آغشته به لوبریکانت را وارد مقعد می کند. سپس پروستات را به آرامی فشار داده یا برای چند دقیقه ماساژ می دهد. اگر با انجام این ماساژ احساس درد داشتید، حتما به فردی که ماساژ را انجام می دهد، اطلاع داده شود. ماساژ پروستات برای چند دقیقه اول ممکن است باعث بروز ناراحتی شود، اما نباید باعث درد شود.

تعداد دفعات مورد نیاز برای ماساژ پروستات به شما و پزشکتان و شرایط درمانی بستگی دارد. در ابتدا ممکن است هر هفته به چند جلسه ماساژ پروستات نیاز داشته باشید که بعد از مدتی این تعداد به تدریج کاهش پیدا می کنند.


کلام آخر

قبل از اینکه ماساژ پروستات را امتحان کنید، با پزشک خود در مورد آن مشورت کنید. در اکثر موارد تا چند ماه به چندین جلسه ماساژ پروستات نیاز خواهید داشت. یک جلسه ماساژ معمولا تاثیر نخواهد داشت.

با یک جلسه ماساژ پروستات ممکن است در ابتدا به طور موقت بهبود در علائم خود مشاهده کنید، اما این علائم طی چند ساعت یا چند روز برمی گردند. با انجام تعداد جلسات بیشتر علائم کمتر و کمتر شده و در نهایت به طور کامل متوقف می شوند.

در حال حاضر تحقیقات انجام شده از ماساژ پروستات برای مدت طولانی حمایت نمی کنند. اگر مشکل شما بعد از چند جلسه ماساژ پروستات برطرف نشد، لازم است پزشک در روش درمانی صرف نظر کرده و روش دیگری را انتخاب کند. سیمرغ


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امین گل نوازان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
0
0
مرسی بابت معلومات مفید و درمانی تون
ناشناس
|
Australia
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
0
0
مرس بابت راهنمایی های مفید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: