کد خبر: ۱۹۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 17
فناوری مافوق صوت عملکردی شبیه به فناوری اپتیکی دارد و با استفاده از یک لنز، امواج صوتی را به سوی هدف هدایت می کند
شفا آنلاین>سلامت>محققان دانشگاه وندربیلت آمریکا با استفاده از فناوری های مافوق صوت و نوارمغزی، کلاهی را ساختند که کامل ترین تصاویر را از فعالیت مغز در اختیار می گذارد.

به گزارش شفا آنلاین، فناوری مافوق صوت عملکردی شبیه به فناوری اپتیکی دارد و با استفاده از یک لنز، امواج صوتی را به سوی هدف هدایت می کند. در این فناوری با ارسال و دریافت امواج صوتی، جریان و میزان خون موجود در مغز اندازه گیری می شود.

اکنون محققان قصد دارند با در کنار هم قرار دادن این فناوری و فناوری نوارمغزی، جریان خون و الگوهای الکتریکی مغز را به صورت لحظه ای مورد مطالعه قرار دهند.

فناوری نوارمغزی که برای اندازه گیری فعالیت الکتریکی مغز مورد استفاده قرار می گیرد، قابلیت نفوذ در بافت مغز را ندارد و تنها تصاویر سطحی از آن را به دست می دهد.

امواج صوتی توانایی نفوذ به عمق بافت ها را دارند و می توان آن ها را با دقت بالایی به سوی هدف هدایت کرد، اما امواج بازگشتی از نظم کافی برخوردار نیستند. محققان به منظور حل این مشکل، الگوریتم هایی را برای آموزش ماشین توسعه داده اند که قادرند امواج صوتی را مرتب کرده و سیگنال های بازگشتی از هدف تصویربرداری را تفکیک کند.

به اعتقاد محققان زمانی که این الگوریتم ها با فناوری نوارمغزی ترکیب شوند، دقیق ترین و کامل ترین تصاویر موجود را از فعالیت مغز به دست می دهند. قرار است این فناوری به صورت یک کلاه ساخته شود که تصویربرداری از فعالیت مغز را انجام می دهد. با وجود این می توان آن را با نرم افزارها، اندام های مصنوعی و سایر فناوری های رباتیک ادغام کرده و از آن برای تبدیل افکار به دستورالعمل های حرکتی استفاده کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار