کد خبر: ۱۹۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 08
افرادی که دارای کیست‌ مویی در بدن خود هستند، حتما باید به وسیله عمل جراحی این مشکل را رفع کنند. .
شفا آنلاین>سلامت>سلامت جنسی>یک پزشک عمومی گفت: افرادی که دارای کیست‌ مویی در بدن خود هستند، حتما باید به وسیله عمل جراحی این مشکل را رفع کنند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر محمد سعید واثقی  درباره کیست مویی <Hair cutie>یا سینوس پایلونیدال گفت: عامل ابتلا به این بیماری وجود حفره‌هایی است به بنا به دلایل مادرزادی در بین دو قسمت نشیمن‌گاه، انتهای دنبالچه و بالای ناحیه معقد وجود داشته و افراد پرمو را دچار مشکل می‌کند.

وی در این‌باره توضیح داد: در این بیماری موی بدن افراد پرمویی که حفره‌هایی را در مناطق یاد شده دارد برگشت کرده و در داخل این حفره‌ها تجمع می‌یابد،‌با مرور زمان مقدار موهای جمع شده در این حفره‌ها بیشتر می‌شود،‌ حال اگر یک عفونت بر این کیست سوار شود کیست مویی آبسه می‌کند.

این پزشک عمومی با بیان اینکه گاهی ممکن است این بیماری علامت نداشته و کیست‌ها تخلیه شوند اظهار کرد: اما در بسیاری مواقع بیمار با درد،‌تورم و ترشح به پزشک مراجعه می‌کند .

وی خاطرنشان کرد: درمان اساسی این بیماری با جراحی است، به این معنا که این کیست‌ها دارای جدار بوده و باید حتما این مناطق باز و تخلیه شد و تمیز شود تا درمان انجام شود.

واثقی گفت: مصرف آنتی‌بیوتیک و استفاده از مرهم‌های خانگی تاثیر چندانی در درمان این مشکل نداشته و کیست بعد از مدتی دوباره عود می‌کند.

وی توصیه کرد: افراد در نظافت مناطق مستعد ایجاد کیست دقت کرده و اگر دچار این مشکل شدند هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند.طبنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: