کد خبر: ۱۹۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 09
در این نشست کمیته‌های مختلفی که بر روی موضوعات مرتبط با بیماری‌های غیرواگیر اقداماتی را انجام داده بودند، گزارش‌هایی از نتایج اقدامات و تحقیقات خود در زمینه مسائل حوزه سلامت ارائه دادند.

شفاآنلاین>سلامت>نایب رییس کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و معاون آموزشی وزارت بهداشت ایران و دکتر اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با شرکت در نشست کمیسیون عالی جهانی بیماری‌های غیرواگیر، اقدامات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را تشریح کردند.

به گزارش شفاآنلاین، در این نشست کمیته‌های مختلفی که بر روی موضوعات مرتبط با بیماری‌های غیرواگیر اقداماتی را انجام داده بودند، گزارش‌هایی از نتایج اقدامات و تحقیقات خود در زمینه مسائل حوزه سلامت ارائه دادند.

براساس این گزارش، در این نشست مواضع ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه برنامه‌ریزی کنترل بیماری‌های غیرواگیر در زمینه‌های مختلف از جمله شواهد لازم برای مداخلات مرتبط با کنترل و پیشگیری بیماری‌های غیرواگیر در زمینه‌های فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت و بیماری‌های تنفسی و همچنین موضوعات مختلفی مانند آلودگی هوا، سلامت روان و کنترل اعتیاد و سوانح ترافیکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

تامین منابع مالی برای کنترل بیماری‌های  غیرواگیر موضوع دیگری بود که مورد بحث قرار گرفت. در این زمینه نیز موضوعات متعددی از سوی کشورها و از جمله ایران پیشنهاد شد که بهره‌وری و مداخلات هزینه اثربخش و همچنین افزایش منابع مالی مورد نیاز برای کنترل بیماری‌های غیرواگیر از طریق مالیات دخانیات و مالیات مواد مضر برای سلامت بررسی شد.  

از مباحثی که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، همکاری با بخش خصوصی در زمینه کنترل بیماری‌های غیرواگیر، همکاری با بخش صنعت و ایفای نقش موثر صنایع غذایی، تولیدکنندگان صنایع غذایی و سایر صنایع مرتبط موثر در ایجاد بیماری‌های غیرواگیر و کنترل آن، مسئولیت پذیری و پاسخگویی و مدیریت بیماری‌های غیرواگیر بود که تجربیات ایران در این زمینه مورد توجه قرار گرفت.  

باتوجه به مباحث مطرح شده، مقرر شد گزارش  نهایی این کمیسیون آماده و روز ۲۷ سپتامبر با حضور ریاست جمهوری اسلامی ایران و سران سایر کشورهای جهان در سازمان ملل قرائت شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: