کد خبر: ۱۹۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 25
طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت شیوع مالاریا با سرعت بالایی در ونزوئلا رو به گسترش است و در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۴۰۶ هزار مورد ابتلا گزارش شده که تقریبا ۶۹ درصد از سال قبل آن بیشتر است
شفا آنلاین>سلامت>سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: موارد ابتلا به بیماری مالاریا در ونزوئلا رو به افزایش است.

به گزارش شفا آنلاین، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت شیوع مالاریا با سرعت بالایی در ونزوئلا رو به گسترش است و در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۴۰۶ هزار مورد ابتلا گزارش شده که تقریبا ۶۹ درصد از سال قبل آن بیشتر است.

سازمان جهانی بهداشت همچنین اعلام کرد: مهاجران ونزوئلایی که به دلیل بحران‌های اجتماعی و اقتصادی از کشور خود متواری می‌شوند این بیماری را به برزیل و دیگر بخش‌های آمریکایی لاتین منتقل می‌کنند.

طبق اعلام این سازمان در تعداد مبتلایان به این بیماری در دیگر کشورهای قاره آمریکا نیز افزایش مشاهده شده هر چند این افزایش در ونزوئلا نگرانی جدی‌تری است.

مقامات محلی ونزوئلا اعلام کردند: در سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۴۰ هزار و ۶۱۲ مورد ابتلا به مالاریا گزارش شده که منجر به فوت ۲۸۰ نفر شده است. همچنین اکنون شاهد شیوع گسترده‌ای هستیم و حتی احتمال می‌دهیم آمار مبتلایان به حدود نیم میلیون نفر در سال نزدیک شود. این افزایش نسبت به دیگر نقاط جهان بیشتر است.

در سال ۲۰۱۶، مالاریا حدود ۲۱۶ میلیون نفر را در ۹۱ کشور جهان آلوده کردن و به فوت ۴۴۵ هزار نفر منجر شده است. همچنین ۹۰ درصد مبتلایان و قربانیان آن از کشورهای آفریقای سیاه بوده‌اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: