کد خبر: ۱۹۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 21
امسال شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 97 یکی از مهم‌ترین شرط شرکت برای بورس دانشجویان اعزام به خارج است
شفا آنلاین>اجتماعی>متقاضیان بورس اعزام به خارج که در کنکور دکتری ۹۷ مجاز به انتخاب رشته شده اند، می‌توانند با توجه به رشته‌های مورد نیاز اعلام شده در بورس شرکت کنند.

به گزارش شفا آنلاین، امسال شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 97 یکی از مهم‌ترین شرط شرکت برای بورس دانشجویان اعزام به خارج است، بر این اساس متقاضیان بورس اعزام به خارج در هریک از کد رشته های تحصیلی باید علاوه بر دارا بودن شرایط های اختصاصی و عمومی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته باید سوابق علمی و پژوهشی در حد نمره مرحله مصاحبه  را هم کسب کنند.

نحوه پذیرش و بورس دانشجویان
شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز ) سال 97 و کسب حدنصاب اعلام شده توسط دانشگاه یا موسسه پذیرنده بورسیه، انجام مصاحبه علمی و کسب امتیاز لازم در ارزیابی تخصصی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور دارای سهمیه از جمله شرایط پذیرش است.

همچنین دانشگاه ها هم پس از مصاحبه علمی، سهمیه ها و گرایش های تخصیص داده شده انتخاب و به سازمان سنجش اعلام می کنند، بلافاصله از سوی دانشگاه و  توسط شورای مرکزی بورس بررسی و از سوی سازمان سنجش به دانشگاه ها اعلام خواهد شد.

براین اساس دانشگاه ها و موسسات پذیرنده بورسیه فرآیندهای نهایی را انجام و صورت جلسه هیئت اجرایی جذب و تعیین استاد ناظر را به اداره کل بورس و اعزام دانشجویان اعلام می‌کنند.

قبولی های بورس خارج از کشور بر اساس سهمیه هر دانشگاه اعلام می شوند و نظارت و تأیید در اخذ پذیرش و وضعیت تحصیلی به عهده دانشگاه دارای سهمیه است.

سال گذشته هم پس از ارزیابی نهایی و تایید نتایج (گزارش) واصله از طرف دانشگاه‌ها توسط شورای مرکزی بورس نتایج به سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه‌ها اعلام شد؛ سپس پس از تایید شورای مرکزی بورس، دانشگاه مؤسسه پذیرنده بورسیه، فرآیند هیئت اجرایی جذب افراد پذیرفته شده را انجام داده و صورت جلسه هیئت اجرایی جذب و تعیین استاد ناظر را به اداره کل بورس و اعزام دانشجویان اعلام شد.

شرایط اختصاصی داوطلبان ویژه بورس خارج
سال گذشته در دفترچه راهنمای آزمون دکتری درباره شرایط اختصاصی بورس خارج از کشور، حداقل میانگین (معدل) نمره های دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته به ترتیب ۱۵ و ۱۷ تراز شده و دوره های کارشناسی ارشد پیوسته و یا دکتری حرفه ای ۱۷ تراز شده بود؛ امسال هم حداقل میانگین (معدل) نمره های دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته به ترتیب ۱۵ و ۱۷ تراز شده و دوره های کارشناسی ارشد پیوسته یا دکتری حرفه ای ۱۷ تراز شده است,اعلام شده است.

مهلت متقاضیان بورس برای ارائه نمره زبان
دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد باید تا پایان شهریور ماه سال سال جاری فارغ التحصیل شوند و عدم مراجعه داوطلبان واجد شرایط جهت تشکیل پرونده به اداره کل بورس و اعزام دانشجو تا پایان شهریور ماه سال ۹۷ به منزله انصراف است.

در حال حاضر امکان تبدیل بورس خارج به داخل وجود ندارد و اعزام داوطلبان یا مربیان آموزشی و پژوهشی واجد شرایط که محل خدمت آتی آنان در سایر دستگاه های اجرایی دولتی و غیردولتی است، مشروط به تقبل 100 درصد هزینه ها توسط دستگاه مربوط و ارائه موافقت نامه رسمی از سایر دستگاه های اجرایی، با مطمح نظر قرار دادن ماده 61 قانون مدیریت خدمات کشوری میسر است.

گفتنی است؛ پذیرفته شدگان دوره بورس و اعزام به خارج در صورتی که روند پذیرش آنها تا زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ در سازمان امور دانشجویان تکمیل نشده و در داخل نیز در دوره روزانه پذیرفته نشده باشند، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون نیمه متمرکز دکتری سال آینده خواهند بود.

ظرفیت بورس خارج سال ۹۷


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: