کد خبر: ۱۹۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 11
این قرص‌ها برای جلوگیری از بارداری بسیار موثر هستند و سبب محافظت چشمگیر در برابر حاملگی نابه‌جا می‌شوند.

شفا آنلاین>سلامت>سلامت جنسی>یک جراح و متخصص زنان تاثیر استفاده از قرص‌های ضدبارداری در پیشگیری و درمان برخی بیماری‌های زنان را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر الهام السادات ‌هاشمیان نایینی  با اشاره به اینکه قرص‌های پیشگیری<Prevention Pills> از بارداری دارای مزایایی هستند، گفت: این قرص‌ها برای جلوگیری از بارداری بسیار موثر هستند و سبب محافظت چشمگیر در برابر حاملگی نابه‌جا می‌شوند.

وی با بیان اینکه کاهش میزان خونریزی قاعدگی، کاهش درد قاعدگی، علایم اختلال دیسفوریک قبل از قاعدگی و کاهش بروز کیست‌های تخمدانی از مزایای مصرف این قرص‌هاست، افزود: مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری مزایای اثبات شده دیگری همچون کاهش بیماری التهابی لگن، کاهش فیبرآدنوم‌ها و تغییرات فیبروکیستیک پستان دارند.


این جراح و متخصص زنان خاطرنشان کرد: کاهش سرطان تخمدان، اندومتریوز و کاهش ۵٠ درصدی خطر سرطان تخمدان با مصرف این قرص‌ها وجود دارد که با افزایش مدت مصرف کاهش بیشتری دیده می‌شود.

هاشمیان نایینی اضافه کرد: افزایش توده استخوانی با مصرف این قرص‌ها بروز می‌کند به علت اینکه تمام کنتراسپتیوهای خوراکی میزان آندروژن را کاهش می‌دهند. همچنین مصرف این قرص‌ها معمولا سبب بهبود اکنه می‌شود و در مراحل درمانی پیشگیری از بارداری نیز در صورت صلاحدید پزشک معالج توصیه می‌شود.طبنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: