کد خبر: ۱۸۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 17
بیشترین رشد بیمه ایران در رشته بیمه‌های مهندسی با ۱۶۲ درصد رشد و بیمه‌های کشتی با ۹۵ درصد رشد و حوادث راننده با ۶۶ درصد رشد بوده است
شفاآنلاین>سلامت> محمد زاهدنیا معاون فنی بیمه ایران  در پایان سال ۹۶ به توصیف بیمه ایران در این سال پرداخته و اظهار داشت : شرکت سهامی بیمه ایران که در سال ۱۳۹۶ بدلیل تمدید نکردن قرارداد بیمه درمان بنیاد شهید ، حدود ۱۵% از سهم پرتفوی خود را از دست داده بود و در پایان آبان ۹۶ با ۴-% تنزل در رشد حق بیمه مواجه شد اما توانستیم در پایان بهمن ماه با ۳+% دوباره روند رشد با ثبات خود را بدست آوردیم . انصافاً تأمین و جبران این میزان حق بیمه و جذب و جایگزینی ریسک‌های مطلوب به جای پرتفویی که حق بیمه آن دریافت نشده و خسارت های آن پرداخت شده فقط و فقط مرهون تلاش و همت والای مجموعه کارکنان و شبکه فروش این شرکت است.

به گزارش شفاآنلاین، زادهد نیا افزود امروز نه تنها دیگر عملکردمان منفی نیست بلکه در پایان سال ۹۶ به ۳ درصد رشد در مقایسه با سال ۹۵ دست یافته ایم.

زاهدنیا اعلام کرد: بیشترین رشد بیمه ایران در رشته بیمه‌های مهندسی با ۱۶۲ درصد رشد و بیمه‌های کشتی با ۹۵ درصد رشد و حوادث راننده با ۶۶ درصد رشد بوده است و بیشترین کاهش را در بیمه درمان داشتیم که از ۲۸ درصد به ۱۲ درصد در سهم از کل پرتفوی کاهش داشته ایم.

معاون فنی بیمه(Insurance) ایران در مورد وضعیت توانگری بیمه ایران گفت اشکالی‌ که در نحوۀ عیاربندی و ضرایب تأثیرپذیری شاخص های ریسکی این محاسبه ها وجود دارد این است که اصولاً نمی توان تنها شرکت بیمه دولتی کشور را که تکالیف اجباری متأثر از قانون دارد با یک شرکت بیمه خصوصی تابع یک فرمول ثابت دانست. در مواردی هم مانند ایفای تعهدات شرکت هایی که ورشکست می شوند بیمه ایران با استفاده از منابع مالی خود آثار و تبعات نامطلوب اجتماعی را نیز مدیریت می کند بنابراین سهم مسئولیت‌ اجتماعی بیمه ایران در مدل توانگری فعلی نادیده گرفته شده است.

زاهدنیا گفت : سال ۹۶ دشوارترین سال فعالیت برای بیمه ایران بود زیرا در شرایطی قرار گرفته بودیم که نه تنها حق بیمه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی را نتوانستیم از بنیاد شهید دریافت کنیم بلکه در مقابل حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به آنها پرداخت نمودیم.

اما امیدواریم در سال ۱۳۹۷ با برنامه های توسعه بیمه های زندگی و عملیاتی نمودن مدل های فروش الکترونیکی و بهره مندی از ظرفیت های شرکت‌های استارت آپی و خلق انواع محصولات نوین بیمه‌ای، ساماندهی اساسی در وضعیت (Condition)کسب و کار این شرکت صورت دهیم .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: