کد خبر: ۱۸۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 28
پیرو تمهیدات اتخاذ شده، شاخص ارزی از تاریخ 24 بهمن تاکنون از میانه کانال 49 هزار ریال به انتهای کانال 44 هزار ریال کاهش یافته است
شفا آنلاین>بیمه و بانک>مدیر اداره صادرات بانک مرکزی اعلام کرد: همه تقاضاهای واقعی ارز توسط صرافی‌های منتخب بانکی و مجاز متناسب با شرایط بازار پوشش داده می‌ شود، لذا متقاضیان ارز از مراجعه به دلالان و سوداگران پرهیز کنند.

به گزارش شفا آنلاین، صمد کریمی روز سه شنبه با تشریح وضعیت کنونی بازار ارز گفت: پیرو تمهیدات اتخاذ شده، شاخص ارزی از تاریخ 24 بهمن تاکنون از میانه کانال 49 هزار ریال به انتهای کانال 44 هزار ریال کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: بررسی ‌های میدانی بانک مرکزی نیز حاکی از آن است که با توجه به تامین ارز اسکناس دلار(Dollar) آمریکا، یورو و حواله های ارزی، صرافی‌های منتخب بانکی و صرافی‌های مجاز نسبت به پوشش تقاضاهای ارزی اقدام کرده اند.

بنا بر اعلام بانک مرکزی، کریمی اظهار داشت: صرافی‌های مجاز خریدار ارز می‌توانند روزانه تا سقف 100 هزار دلار آمریکا و 100 هزار یورو به صورت اسکناس از صرافی‌های منتخب بانکی خریداری و نسبت به فروش آن به متقاضیان اقدام کنند. ضمن اینکه آنها می توانند در صورت فروش به موقع، نسبت به خرید بخش‌های بعدی 100 هزار تایی اسعار (ارزهای خارجی) مزبور و تزریق در بازار ارز کشور اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: صرافی‌های منتخب بانکی نسبت به فروش اسکناس خرد دلار آمریکا و یورو به اشخاص حقیقی و حقوقی طی روزهای کاری از ساعت 11 تا 16 اقدام می‌ کنند، از این رو خانوارها و صاحبان کسب و کار نیز می‌توانند برای تامین نیازهای ارزی واقعی و مسافرتی خود به صرافی‌های منتخب بانکی مراجعه کنند.

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی(central bank) تصریح کرد: اکنون تمام تقاضاهای واقعی ارز توسط صرافی‌های منتخب بانکی و مجاز متناسب با شرایط بازار پوشش داده می‌شوند، از این رو به منظور پایداری ثبات در بازار ارز کشور، ضرورت دارد اشخاص حقیقی و حقوقی برای تأمین ارز خود مطابق با «مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها» فقط به صرافی‌های مجاز فوق‌الذکر مراجعه و از تأمین ارز به واسطه دلالان و سوداگران ارزی پرهیز کنند، چرا که خرید ارز از دلالان ارزی و اشخاص حقیقی و حقوقی غیر مجاز به منزله قاچاق ارز محسوب شده، دارای ریسک بالایی است و برابر با مقررات با آنان برخورد خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: