کد خبر: ۱۸۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 22
اداره کل نظارت بر صلاحیت های حرفه ای، ضوابط انعقاد همکاری عرضه کنندگان محصولات بیمه ای با بازاریابان آنلاین را اعلام کرد.

شفا آنلاین>بیمه و بانک>اداره کل نظارت بر صلاحیت های حرفه ای، ضوابط انعقاد همکاری عرضه کنندگان محصولات بیمه ای با بازاریابان آنلاین را اعلام کرد.

به گزارش شفا آنلاین: بنابر این اطلاعیه، بازاریابان برخط (آنلاین) محصولات بیمه باید مجوزهای لازم را از نهادهای ذی‌صلاح در حوزه تجارت الکترونیک نظیر ای-نماد (از وزارت صنعت، معدن و تجارت) و نماد سامان‌دهی (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) اخذ کرده باشند.

همچنین بازاریابان برخط (آنلاین) محصولات بیمه باید ابزارهای لازم را به نحوی فراهم نمایند که متقاضی خدمات بیمه‌ای بتواند مواردی نظیر قیمت نهایی محصول بیمه‌ای و مقایسه قیمت بین بیمه‌گران و میزان تعهدات بیمه‌گر و ... را به درستی ارزیابی نموده و تصمیم‌گیری درستی انجام دهد. پس از پایان فرآیند ثبت سفارش برخط (آنلاین) محصول بیمه‌ای و قبل از صدور بیمه‌نامه، در مدت زمان متعارف امکان انصراف ‌برای متقاضی خدمات بیمه فراهم باشد.

مفاد فرم پیشنهاد بیمه، شرایط عمومی، به ویژه استثنائات و محدودیتهای محصول بیمه باید به صورتی مناسب و در طی فرآیند فروش و قبل از ثبت تقاضای بیمه برای متقاضی خدمات بیمه قابل مشاهده باشد و اطلاعات به صورت موضوعی طبقه‌بندی شده و امکان مطالعه مجدد برای متقاضی خدمات بیمه فراهم شود.

بازاریابان بر خط موظفند، میزان حق بیمه و خلاصه اطلاعات ضروری در مورد محصول بیمه‌ای از شرکت بیمه منتخب، قبل از ثبت سفارش صدور بیمه‌نامه را به متقاضی خدمات بیمه ارائه کنند و مستندات فرم پیشنهاد و بیمه‌نامه را پس از ثبت سفارش، پرداخت مبلغ حق‌بیمه و صدور بیمه‌نامه به صورت فیزیکی به آدرس بیمه‌گذار ارسال و تحویل دهند.

همچنین در این اطلاعیه اطمینان از دسترسی، شفافیت و سادگی اطلاعات قبل و طی فرآیند عرضه برخط (آنلاین) محصول بیمه‌ای را جزو ملزمات این کار دانسته است.

در بخش دیگری از این بخشنامه برحفظ اطلاعات شخصی متقاضی خدمات بیمه‌ای و بیمه‌گذاران در تمام مراحل و به صورت امن و قابل اطمینان تاکید شده است و محتوا و مطالب مندرج در صفحات وب بازاریابان برخط (آنلاین) محصولات بیمه، باید با قوانین و مقررات بیمه و سایر مقررات مربوط منطبق باشد و نمایندگان بیمه و کارگزاران رسمی بیمه موظفند، نسخه‌ای از قرارداد همکاری با بازاریابان برخط (آنلاین) محصولات بیمه را حسب مورد برای شرکت بیمه ذیربط خود و بیمه مرکزی ارسال نمایند.

بنا بر این گزارش، مسئولیت رعایت این بخشنامه حسب مورد برعهده مدیریت ذیربط در شرکت بیمه، نمایندگان بیمه و کارگزاران رسمی بیمه دارای قرارداد همکاری با بازاریابان برخط (آنلاین) محصولات بیمه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: