فناوران حوزه سلامت، در سه محور نوآوری در امنیت و سلامت غذا و تغذیه ، فناوری اطلاعات در سلامت و تجهیزات پزشکی و توانبخشی در رویداد گردهم میآیند
شفا آنلاین>سلامت>دبیرعلمی سومین رویداد اینوتک سلامت با اشاره به اینکه کمک به توسعه و شبکه سازی در زیست بوم کار آفرینی حوزه سلامت از اهداف این رویداد است، گفت: فناوران حوزه سلامت، در سه محور نوآوری در امنیت و سلامت غذا و تغذیه ، فناوری اطلاعات در سلامت وتجهیزات پزشکی و توانبخشی در رویداد گردهم میآیند.به گزارش شفا آنلاین، دکتر لادن گیاهی اظهار داشت: هدف از رویداد اینوتک سلامت، کمک به توسعه و شبکه سازی در زیست بوم کار آفرینی حوزه سلامت است و برای اینکه به این هدف برسیم تلاش میکنیم تا حد ممکن کلیه اجزایی که در ایجاد این زیست بوم نقش دارند در قالب برنامههای مختلف در این رویداد با فناوران و نوآوران نوپای مرتبط با محورهای رویداد دیدار و گفتگوی موثر در جهت تسریع ورود به بازارهای هدف را داشته باشند.وی افزورد اینوتک فرصت مغتنمی برای ارتباط فناوران با افرادی است که نیازهای فناورانه بازار را به خوبی می شناسند، مسیر ورود به بازار و توسعه محصول را طی کرده اند و با آگاهی از چالشهای موجود درهدف گذاری واقع بینانه می توانند مشاوره های موثری اراعه دهند، مشاوره های مدیریتی و تیمی تجربه شده را داشته اند، به دنبال سرمایه گذاری در حوزه سلامت هستند، بخشی از بازار محصول را مدیریت می کنند و در جذب شرکت ها در شتابدهندها، پارک ها و مراکزر شد دانشگاهی و خصوصی حضور دارند.دبیرعلمی سومین رویداد اینوتک سلامت ادامه داد: در واقع فنآورانی که در سه محور فنآوری اطلاعات در سلامت، امنیت و سلامت غذا تغذیه و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) و توانبخشی، دارای محصول اولیه و یا ایدهای هستند که مستندات اولیه و کافی برای آنها وجود دارد جز مخاطبین اصلی و شرکت کنندگان این رویداد هستند که حضور آنها به صورت تیمی توصیه می شود . مراکز رشد، پارکهای علم و فن آوری، شتاب دهنده ها، شرکت های تبادل گر فناوری، شهرک های صنعتی، شرکت های مشاوره مدیریتی، صندوق های سرمایه گذاری، خیرین حوزه سلامت، نهادها و ارگانهای بازارساز محصولات از جمله مخاطبین دیگر رویداد هستند که می توانند تیم های شرکت کننده را ارزیابی جذب نمایند.گیاهی گفت: تهیه نمونه اولیه محصول تنها 10تا 20 درصد از مراحل راه اندازی یک کسب و کار دانش بنیان می باشد، مسائل بسیار زیادی برای اینکه یک محصول تولید شده بتواند راه ورود به بازار را ایجاد کند باید سپری شود که نیاز به حضور افراد با تخصصهای مختلف در تیم دارد اخذ مجوزهای تولید و فروش، محاسبه دانش فنی، قیمت گذاری محصول، معرفی محصول، شناسایی رقبا، استراتژیی ورود به بازار، مذاکره، تحلیل بازار، رصد فرصت ها و تهدیدها به اندازه تولید نمونه اولیه محصول نیاز به کار تیمی تخصصی دارد و فناوران باید پیش از اتمام نمونه اولیه با این موارد آشنایی داشته باشند و به تکمیل نیروی تخصصی تیم خود فکر کنند.گیاهی اضافه کرد: سعی می کنیم برنامه را به صورتی تنظیم کنیم که بیشترین امکان تعامل و تبادل شرکت کنندگان با صاحب نظران، بازار، سرمایه گذاران و سیاستمدران فراهم شود.از دومین رویدا اینوتک سلامت تاکید برا این بوده است که اینوتک سلامت(Health) نباید یک رویداد سخنرانی محور باشد بلکه باید فرصتی باشد تا صاحبان علم، تجربه و اقتصاد دورهم جمع شوند تا بتوانند در به فعلیت رسیدن پتانسیلهای موجود و فرصتها، بحث و گفتوگو و شبکه سازی داشته باشند.دبیرعلمی سومین رویداد ملی اینوتک سلامت بیان داشت: نتیجه محور بودن رویداد دغدغه جدی برگزار کنندگان رویداد ملی اینوتک سلامت است. در حال حاضر تنظیم جلسات هماهنگی موضوع پانلها، کارگاهها و دعوت از منتورها درهر محور دردستور کار جدی کارگروه های علمی دانشگاههای همکار رویداد قرار دارد.وی ادامه داد: در چند ماه گذشته جلسات متعددی در معاونت فناوری وزارت بهداشت برای برنامه ریزی رویداد و ایجاد فرصت مشارکت دانشگاههای مختلف برگزار شد که نهایتا مسوولیت هر محور را یک دانشگاه برعهده گرفت. هریک از دانشگاههای همکار مسسول تشکیل کارگروههای علمی، تجربی و اقتصادی برای انتخاب مسوولین پانل ها ، موضوعات کارگاهها، نشست های دو طرفه و منتورینگ شرکت کنندگان با همکاری و هماهنگی دبیرخانه مرکزی هستند.واژه اینوتک مخفف کلمات «ایده پردازی، نوآوری، توانمندسازی و کار تیمی» است.رویداد ملی اینوتک سلامت رویداد مهم کارآفرینی و فناوری اختصاصی حوزه سلامت است که برای سومین بار در کشور توسط معاونت محترم تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و دفتر توسعه فناوری و همکاری سه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار خواهد شد.دبیرعلمی سومین رویداد ملی اینوتک سلامت خاطرنشان کرد:این رویداد از 13 تا 15 تیرماه 97 در سالن همایش های رازی با حضور شرکتهای فناوری، دانشجویان و تیمهای علاقهمند به کارآفرینی و دارای ایده، اشخاص سیاست گذار حوزه سلامت، مدیران موفق شرکتهای دانش بنیان(Knowledge base)، شرکتهای بازارساز حوزه سلامت، سرمایه گذاران خطر پذیر، مدیران مراکز رشد سلامت و پارک های علم و فناوری حوزه سلامت برگزار خواهد شد.