کد خبر: ۱۸۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 29
بارش برف و کولاک طی چند روز اخیر نه تنها برای مردم عادی بلکه برای بیماران و همراهان آنها نیز دردسرساز شده است. بیمارستان سینا در قلب پایتخت در بارش‌های اخیر با حواشی همراه شده که گلایه خانواده بیماران را به همراه داشته باشد
شفا آنلاین>سلامت>در روزهای اخیر بحران برف و یخ مسئولان را غافلگیر کرده و بیمارستان‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌ است؛ تا جایی که جابه‌جایی بیماران در بین ساختما‌ن‌ها و حیاط برخی مراکز درمانی با مشکلات و خطرات جدی همراه بوده است.

به گزارش شفا آنلاین، بارش برف و کولاک طی چند روز اخیر نه تنها برای مردم عادی بلکه برای بیماران و همراهان آنها نیز دردسرساز شده است. بیمارستان سینا در قلب پایتخت در بارش‌های اخیر با حواشی همراه شده که گلایه خانواده بیماران را به همراه داشته باشد.

در بررسی‌های میدانی از این بیمارستان در یک روز برفی، برخی از شهروندان گلایه داشتند که بیماران ما برای انتقال از اتاق عمل به بخش باید از هوای آزاد عبور کنند و این موضوع سلامت بیمارانشان را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

یکی از همراهان بیماران اظهار داشت: فاصله اتاق عمل(surgery room) تا بخش‌ها فضایی باز است و ما به‌هیچ‌عنوان فکر نمی‌کردیم که در فصل زمستان و با چنین وضعیت آب و هوایی،‌ بیماران را با برانکارد یا ویلچر جابه‌جا کنند که این موضوع را به مسئول کشیک نیز اعلام کردیم و آنها گفتند اگر تمایلی ندارید،‌ بیمار را به بیمارستان دیگری منتقل کنید.

وی افزود: برای این کار نیز یک ماشین برقی برای کل بیمارستان اختصاص داده‌اند که واقعاً جوابگوی تعداد بیماران نیست و به نظرم حداقل 5 ماشین برقی در این زمینه لازم است، همچنین باید توجه داشت که همین یک ماشین برقی نیز مسقف نبوده و تنها با یک پلاستیک پوشانده شده است که بیمار را بدون پتو و با لباس اتاق عمل که از پشت باز است،‌ با این شرایط جابه‌جا می‌کنند.

وی که بیمارش روز گذشته از اتاق عمل بخش مغز و اعصاب به دلیل جراحی مغز با این شرایط و از طریق برانکارد به  ای سی یو منتقل شده است، گفت: این فاصله حدود 600 متر است و به‌هیچ‌عنوان شرایط انتقال بیمار به‌خوبی صورت نمی‌گیرد و اگر چنین شرایطی در مناطق محروم انجام می‌شد، شاید می‌توانستیم آن را قبول کنیم ولی چنین موضوعاتی در پایتخت بسیار ناشایست و غیرقابل قبول است؛ چراکه پایتخت امکانات بیشتری دارد و مسئولان می‌توانند وضعیت بهتری را فراهم کنند.

وی گفت: همچنین امیدوارم مسئولان هرچه سریع‌تر با این مسئله برخورد کنند و اقدامات لازم جهت کمک به بیماران صورت گیرد.

ماشین برقی داریم!
هادی مخبر مدیر بیمارستان سینا در مورد اینکه وضعیت انتقال بیماران از اتاق عمل به بخش‌ها به چه صورت است، گفت: چنین موضوعی که بیمار را با برانکارد جابه‌جا کنیم صحت ندارد، البته برخی از بیمارانی که به اورژانس(Emergency) مراجعه می‌کنند و اگر نیاز به سی‌تی‌اسکن داشته که از طریق ماشین برقی به ساختمان دیگری منتقل می‌شوند و در غیر این‌صورت نیازی به جابه‌جایی آنها نیست.

وی افزود: موضوع جابه‌جایی بیماران را با برانکارد تأیید نمی‌کنیم، البته گاهی ماشین برقی خراب می‌شود و مجبور به انتقال بیمار با برانکارد می‌شویم ولی فکر نمی‌کنم روز گذشته چنین اتفاقی رخ داده باشد. همچنین رضایتمندی بیماران بر اساس مستندات از این بیمارستان زیاد بوده و این در حالی است که روزانه افراد زیادی که دچار تروما شده‌اند، برای درمان به این بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

حال باید دید آیا مسئولان اقدامات لازم جهت توسعه امکانات بیمارستان‌ها را مد نظر قرار می‌دهند یا همچنان کمبود منابع و عدم حمایت‌های مالی را دلیل وقوع چنین اقداماتی اعلام می‌کنند؟ فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: