کد خبر: ۱۸۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 27
فوت "مهدی خدامرادی"، دانش‌آموز ۹ ساله اصفهانی که ۲۷ دی ماه در بیمارستان امام حسین (ع) و پس از یک روز بستری بودن در بخش مراقبت‌های وی‍ژه این بیمارستان جان باخت، نگرانی‌هایی را در بین شهروندان اصفهانی ایجاد کرده است
شفا آنلاین>سلامت>علت مرگ "مهدی خدامرادی" دانش‌آموز ۹ ساله اصفهانی، علامت سوال بزرگی را در ذهن شهروندان اصفهان و نگرانی‌هایی را برای والدین دانش‌آموزان ایجاد کرده و تاکنون دلیل فوت این دانش‌آموز کشف نشده است.

به گزارش شفا آنلاین، فوت "مهدی خدامرادی"، دانش‌آموز ۹ ساله اصفهانی که ۲۷ دی ماه در بیمارستان امام حسین (ع) و پس از یک روز بستری بودن در بخش مراقبت‌های وی‍ژه(intensive care) این بیمارستان جان باخت، نگرانی‌هایی را در بین شهروندان اصفهانی ایجاد کرده است. نگرانی‌هایی که برخی علت این بیماری را با مننژیت تعبیر می‌کنند و عده‌ای آنفولانزای حاد پرندگان را دلیل مرگ این دانش‌آموز ۹ ساله می‌دانند.

در این راستا زهرا حسینی، مادر این دانش‌آموز که معتقد است خبر مرگ فرزندش به دلیل بیماری مننژیت شایعه است می‌گوید: "مهدی دوشنبه سالم به مدرسه رفت. امتحان ریاضی داشت. عصر که به خانه برگشت احساس سرما داشت و شب تب کرد. سه شنبه صبح دچار اسهال و استفراغ بود و بعد از مراجعه به بیمارستان به کما رفت و روز چهارشنبه نیز خبر فوت مهدی را به ما دادند."

او اضافه می‌کند: "در بیمارستان امام حسین تعداد دیگری از هم سن و سال‌های مهدی بودند که به علت تب شدید در بیمارستان بستری بودند. می‌گویند آنفولانزای مرغی دلیل تب شدید و به کما رفتن مهدی و تعدادی دیگر از کودکان در بیمارستان امام حسین بوده است."

علت فوت:  "شوک عفونی و عفونت شدید"
مادر این دانش آموز با بیان اینکه در برگه فوت مهدی علت فوت را "شوک عفونی و عفونت شدید" اعلام کردند، می‌افزاید: من در بیمارستان تعداد زیادی از این کودکان را دیدم ضمن اینکه در گلپایگان نیز سه نفر در این شرایط قرار دارند.

وی در خصوص مراجعه مسئولان مرکز بهداشت برای معاینه خانواده این دانش‌آموز اظهار می‌کند: "دو روز بعد از فوت مهدی، کارشناسان بهداشت به خانه ما مراجعه و چند "کپسول" به ما دادند و گفتند "برای پیشگیری از ویروس عفونی مصرف کنید."

حسینی با بیان اینکه فرزندم طی دو روز به دنبال این بیماری جان خود را از دست داد، اظهار می‌کند: جسد مهدی را پس از کالبدشکافی در پزشکی قانونی به گلپایگان منتقل کردیم.

ضد عفونی کردن مدرسه با اشعه به آموزش و پرورش اعلام نشده است
احمدی، سرپرست اداره کل اموزش و پرورش استان اصفهان نیز در خصوص آخرین پیگیری‌های این اداره کل  در خصوص مرگ این دانش‌آموز می‌گوید: باید توجه داشت که فوت این دانش‌آموز در مدرسه اتفاق نیفتاده است اما بررسی سلامت(Health) دیگر دانش‌آموزان در مدرسه جمال در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تیمی ویژه از اداره کل آموزش و پرورش برای بررسی دقیق وضعیت پرونده این دانش آموز و سلامت مدرسه مامور شده است، اضافه می‌کند: در صدد ریشه یابی اصلی این اتفاق هستیم و تا معلوم شدن علت اصلی آن نیز تمهیدات لازم را انجام خواهیم داد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه هنوز در خصوص لزوم ضد عفونی کردن مدرسه با اشعه به آموزش و پرورش اعلامی از سوی مسئولان ذی ربط نشده است، تصریح می‌کند: ما آماده هر گونه اقدامی که به دستور مقامات بهداشتی اعلام شود هستیم.

ابتلای مهدی به "تب کنگو"رد شد
مهرداد معمارزاده، رییس بیمارستان امام حسین (ع) نیز با بیان اینکه بر اساس گزارشات موجود در پرونده بیمار مهدی مرادی، آغاز بیماری وی ۲۵ دی ماه بوده است، اظهار می‌کند: این بیماری به صورت تب در منزل آغاز شده و پس از استفراغ و اسهال و در هنگامی که عفونت در خون این کودک  منتشر شده و در حالت نیمه هوشیار بوده به بیمارستان معرفی شده است.

وی با بیان اینکه در گام نخست از آنجایی که تعدادی از خانواده این کودک با دام سروکار داشتند احتمال بروز تب کنگو(Kongo fever) برای این کودک وجود داشت، می‌افزاید: این در حالی است که با بررسی‌های صورت گرفته و آزمایش خون بروز تب کنگو برای این بیمار رد شد.

رییس بیمارستان امام حسین (ع) با بیان اینکه درمان این کودک هنگام مراجعه به بیمارستان بر اساس نوع عفونت(Infection) انجام شده است، تصریح می‌کند: متاسفانه درمان بر روی این بیمار موثر نبوده و منجر به فوت وی شده است.

وی با تاکید بر اینکه علت مرگ این کودک برای ما نامشخص است، می‌افزاید: جسد این بیمار به پزشکی قانونی منتقل شده است و طبق روال تا سه هفته آینده نتایج علت فوت این بیمار مشخص می شود.

هیچ گونه کشت مثبتی در خصوص علت فوت این دانش‌آموز وجود ندارد
معمارزاده با تاکید بر اینکه هیچ گونه کشت مثبتی در خصوص علت فوت این بیمار وجود ندارد، می‌گوید: دکتر مصطفوی و دکتر کیوانفر، پزشکان معالج  این بیمار نیز نتوانستند علت فوت این بیمار را تشخیص دهند و تنها انتشار عفونت در خون را بیماری این کودک اعلام کردند.

وی اضافه می‌کند: به دلیل اینکه کاهش خطر احتمالی انتقال این بیماری، مدرسه را ضد عفونی و دانش آموزان را نیز با واکسن مننژیت(Meningitis) واکسینه کردند که البته باید توجه داشت که این واکسن برای افرادی که به مکه می‌روند و سربازان نیز تزریق می شود.

 رییس بیمارستان امام حسین (ع) اصفهان در پاسخ به سوالی در خصوصاحتمال ابتلای دانش آموز به آنفولوانزای حاد پرندگان می‌گوید: این ویروس به انسان سرایت می کند و از طریق مدفوع و ترشحات پرندگان آلوده و یا مصرف مرغ یا تخم مرغ آلوده به انسان منتقل می‌شود.

وی تصریح می‌کند: علت فوت دانش‌آموز "مهدی خدامرادی" بیماری ای است که ما برای آن، تشخیصی نداریم. در عالم پزشکی باید دست‌هایمان را بالا بگیریم زیرا علت برخی از بیماری‌ها را نمی‌دانیم.ایمنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: