کد خبر: ۱۸۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 27
صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم رقم وام های دانشجویی را در نیمسال دوم تحصیلی 97-96 اعلام کرد. می توانید با گفتن جمله از پیش آماده «کی دیده به دانشجوها وام بدهند»

شفا آنلاین>اجتماعی> صندوق رفاه دانشجویان <Student Welfare Fund>وزارت علوم رقم وام های دانشجویی را در نیمسال دوم تحصیلی 97-96 اعلام کرد. می توانید با گفتن جمله از پیش آماده «کی دیده به دانشجوها وام بدهند» بی خیال بقیه نوشته شوید و بروید دنبال کارتان اما روشی که ما توصیه می کنیم خواندن ماجرا است. سامانه دانشجویی برای ثبت تقاضاها تا پایان نیمسال تحصیلی فعال است و همه دانشجویان از این طریق می تواند درخواست خود را ثبت کنند.

به گزارش شفا آنلاین:لیست هایی که تایید معاونت آنها بعد از تاریخ 17 اسفند 96 باشد در سال 97 توسط صندوق رفاه بررسی و پرداخت می شوند.

1. وام های تحصیلی: وامی است که به شکل ماهیانه پرداخت می شود و رقم آن بین 90 تا 175 هزار تومان در ماه متغیر است. به این ترتیب که به دانشجویان مجرد در مقطع کاردانی ماهی 90 هزار تومان، کارشناسی ماهی 100 هزار تومان، کارشناسی ارشد 110 هزار تومان و در مقطع دکترا ماهی 125 هزار تومان وام می دهند. رقم وام برای دانشجویان متاهل متفاوت است. آنها می توانند در مقطع کاردانی ماهی 115 هزار، کارشناسی 125 هزار، کارشناسی ارشد 150 هزار تومان و در مقطع دکترا 175 هزار تومان در ماه وام بگیرند.

2. وام تحصیلی ممتاز و نمونه: این وام به تمام مشمولان طبق قانون صندوق رفاه تعلق می گیرد و رقم آن حداکثر تا دو برابر مبلغ سقف وام تحصیلی تعیین شده است.
 
3. وام مسکن: رقم این وام را براساس شهر محل سکونت دانشجویان تعیین کرده اند. بر این اساس اگر مجرد باشید و ساکن تهران به شما ماهی 150 هزار تومان وام می دهند. مجردها در پنج شهر بزرگ ماهی 125 هزار تومان و مجردهای ساکن در بقیه شهرها ماهی 100 هزار تومان وام می گیرند. برای متاهل ها رقم وام بیشتر است. در تهران ماهی 250 هزار تومان، در پنج شهر بزرگ کشور ماهی 200 هزار تومان و در بقیه شهرها رقم وام مسکن متاهل ها 170 هزار تومان است.

 
4. وام ضروری: وامی که در موارد خاص به کلیه مشمولان طبق قانون صندوق رفاه پرداخت می شود و رقم آن 600 هزار تومان است.

5. وام ضروری برای خرید کتاب تخصصی: دانشجویان رشته کارشناسی ارشد می توانند برای خرید کتاب های تخصصی 500 هزار تومان وام بگیرند در حالی که رقم وام برای مقطع دکترای تخصصی به شرط بورسیه نبودن معادل 800 هزار تومان تعیین شده است.

6. وام ضروری ممتاز نمونه: دانشجویان کارشناسی می توانند با درخواست وام ضروری ممتاز نمونه یک میلیون تومان دریافت کنند. رقم وام برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا یک میلیون و 200 هزار تومان است.

7. وام ضروری مبتکر: وامی که اسمش همه چیز را درباره آن توضیح می دهد. رقم این وام دو میلیون تومان است.

8. وام ضروری قهرمان ورزشی: رقم این وام یک میلیون تومان است.

9. وام ضروری روشندل: رقم این وام در مقطع کاردانی و کارشناسی دو میلیون تومان تعیین شده اما دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند سه میلیون تومان وام بگیرند.

10. وام حوادث غیرمترقبه: رقم این وام دو میلیون تومان ذکر شده است.

11. وام ودیعه مسکن: دانشجویان کاردانی و کارشناسی در تهران می توانند با استفاده از این بند پنج میلیون وام بگیرند و اگر در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول هستند رقم وام به 10 میلیون می رسد. در پنج شهر بزرگ کشور هم به دانشجویان کاردانی- کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به ترتیب چهار و هشت میلیون تومان تعلق می گیرد. رقم این وام در سایر شهرهای کشور به ترتیب سه و شش میلیون تومان است. این وام به متاهل ها پرداخت می شود.

12. وام ودیعه مسکن مجردی: رقم این وام برای تمام متقاضیان صرف نظر از مقطع تحصیلی در تهران دو میلیون و 500 هزار، در پنج شهر بزرگ کشور دو میلیون و در بقیه شهرها یک میلیون و 500 هزار تومان است.

13. وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل غیرایرانی: این دسته از دانشجویان نیز می توانند تا سقف پنج میلیون تومان وام بگیرند.

14. وام زیارت عتبات عالیات کشور عراق: دانشجویان متاهل می توانند یک میلیون و 500 هزار تومان و دانشجویان مجرد می توانند یک میلیون تومان وام بگیرند.

15. وام ازدواج: رقم این وام دو میلیون تومان است.

16. وام شهریه: در کاردانی و کارشناسی رقم وام 300 هزار تومان، برای کارشناسی ارشد ناپیوسته یک میلیون و 150 هزار تومان، کارشناسی ارشد پیوسته 700 هزار تومان، دکترای حرفه ای یک میلیون و 150 هزار تومان و برای دکترای تخصصی پیوسته و دکترای تخصصی ناپیوسته به ترتیب 500 هزار و دو میلیون 500 هزار تومان است.

17. وام شهریه غیرانتفاعی: در مقطع کاردانی و کارشناسی، کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکترای تخصصی ناپیوسته پرداخت می شود و رقم وام به ترتیب 300 هزار، یک میلیون و 150 هزار و دو میلیون و 500 هزار تومان است.

18. شهریه دانشگاه آزاد: دانشجویان کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد می توانند 500 هزار تومان وام بگیرند. دانشجویان کارشناسی ارشد ناپیوسته یک میلیون و 150 هزار تومان و دانشجویان دکترای حرفه ای و دکتری تخصصی پیوسته به ترتیب امکان برخورداری از وام یک میلیون و 150 هزار تومان و دو میلیون و 500 هزار تومانی را دارند.

19. وام ویژه دکتری: رقم وام برای دانشجویان تحصیلی ویژه دکتری 600 هزار تومان و وام ضروری ویژه دکتری سه میلیون تومان در نظر گرفته شده است.روزنامه هفت صبح

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: