کد خبر: ۱۷۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۶ - 2017December 30
در آزمایشگاه این برچسب‌ها در طول چهار هفته موجب کاهش وزن 30 درصدی موش‌هایی شدند که از یک رژیم غذایی چرب استفاده می‌کردند
شفا آنلاین>سلامت>محققان دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور توانستند برچسبی را بسازند که چربی اضافی بدن را می‌سوزاند.

به گزارش شفا آنلاین، در سطح زیرین این برچسب‌ها که روی پوست بدن چسبانده می شوند، میکروسوزن‌هایی وجود دارد که هرکدام حاوی یکی از دو داروی Beta-3 که نوعی گیرنده آدرنالین یا هورمون تیریودوتیرونین T3، هستند. با وجود این که هر دو داروی مذکور از طریق تبدیل چربی سفید ذخیره‌کننده انرژی به چربی قهوه‌ای سوزاننده انرژی موجب کاهش میزان چربی بدن می‌شوند، در صورت مصرف خوراکی یا تزریقی دارای عوارض جانبی خطرناکی هستند. درست به همین علت محققان برچسب‌های چربی سوز را ساخته‌اند.

در تحقیقات اولیه این پرچسب‌ها به مدت دو دقیقه روی پوست موش‌های آزمایشگاهی چسبانده شدند. میکروسوزن‌ها که از تار موی انسان نازک‌تر هستند، شکسته و درون پوست باقی ماندند، سپس به آرامی در بدن موش‌ها تجزیه شده و داروها را در لایه زیرین چربی سفید آزاد کردند. سپس داروها این چربی را به چربی قهوه‌ای که سوخته می‌شود، تبدیل کردند.

در آزمایشگاه این برچسب‌ها در طول چهار هفته موجب کاهش وزن 30 درصدی موش‌هایی شدند که از یک رژیم غذایی چرب استفاده می‌کردند. همچنین میزان کلسترول و اسیدهای چرب این موش‌ها درمقایسه با گروه کنترل کاهش یافت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: