کد خبر: ۱۷۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 15
این نوجوان ۱۸ساله با زحمت بسیار می‌تواند سر پا بایستد و از اینکه به دلیل وضعیت ناخوشایند و پراز دردش به مادر خود وابسته شده، دچار افسردگی است.
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>تولسی آدیواسی، نوجوان 18ساله‌ای که از 11سالگی مبتلا به عفونت‌پا شده است، اکنون به دلیل وزن سنگین پایش ( 1.5 کیلو)، توان حرکت را از دست داده است. او تمام روز را مجبور است به یک حالت بنشیند، زیرا هر حرکتی موجب درد بسیار شدیدی در پای او می‌شود. مادر او زنی تنهاست و با کار در مزرعه ماهانه 12 دلار درآمد دارد.

به گزارش شفا آنلاین: این نوجوان ۱۸ساله با زحمت بسیار می‌تواند سر پا بایستد و از اینکه به دلیل وضعیت ناخوشایند و پراز دردش به مادر خود وابسته شده، دچار افسردگی است. او می‌گوید، پایش آنقدر سنگین شده که دیگر نمی‌تواند وزن آن را تحمل و حتی از چوب دستی خود به راحتی استفاده کند. از اینکه اهالی روستا نسبت به او دلسوزی می‌کنند و کودکان به او خندیده یا از او می‌ترسند، نیز خسته شده است.

اگرچه هنوز دلیل واقعی وضعیت او هنوز مشخص نشده اما علائم بیماری او شبیه فیلی‌شدن پاست که معمولا به وسیله انگلی از طریق نیش‌پشه، فرد را مبتلا می‌کند. علائم بیماری در ۱۱سالگی در او پدیدار شد و به علت عدم آگاهی و پول کافی، بدون درمان باقی‌ماند. خانواده تولسی در یک منطقه جنگلی که از سرویس حمل و نقل دور است، زندگی می‌کنند و حتی آنقدر پول ندارند که بتوانند هزینه رفت و آمد نزد پزشک را تامین‌کنند، چه برسد به درمان.

 

برآمدگی پای تولسی به کل‌پا و انگشتان او گسترش یافته تا جایی که حتی انگشتان پایش دیگر به خوبی مشخص نیستند. تولسی امیدوار است روزی بتواند بهبودی خود را بازیابد و به مادر پیر و بیمار خود که مجبور به تامین هزینه‌های خوراک آنهاست، کمک کند.

 بیماری پیل پایی که با نام فیلاریاز لنفاوی نیز شناخته می‌شود، تقریبا ۱.۴ بیلیون نفر در دنیا را که بیشتر آنها در کشورهایی چون بنگلادش، جمهوری دموکرات کنگو و اتیوپی، زندگی می‌کنند، تهدید می‌کند دیلی میل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: