کد خبر: ۱۷۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 03
درواقع بازار سکه طلا تحت تأثیر دو عامل،قیمت‌های متفاوتی از خود به نمایش گذاشت
شفاآنلاین>بیمه و بانک> در بازار دیروز، طلا و ارز روند متفاوتی داشتند. درحالی که در بازار ارز قیمت ارزهای عمده بازار با رشد قیمت همراه بود، قیمت‌ها در بازار سکه پس از یک جهش مقطعی در اکثر قطعات سکه با افت مواجه شد.

به گزارش شفاآنلاین، درواقع دراین روز بازار سکه طلا تحت تأثیر دو عامل،قیمت‌های متفاوتی از خود به نمایش گذاشت. در شرایطی که قیمت دلارو سایر ارزها با رشد قابل توجهی همراه بود و باعث بالا آمدن قیمت سکه(Coin) می‌شد، افت قیمت اونس جهانی طلا و همچنین تداوم حراج سکه در بانک کارگشایی نرخ سکه طلا را به پایین کشید. برهمین اساس در بازار سکه در میان انواع قطعات سکه تمام بهار آزادی طرح جدید که در ابتدا با رشد بیشتری مواجه بود در میانه روز و تا زمان تنظیم این گزارش با 2300 تومان رشد یک میلیون و 383 هزار و 800 تومان قیمت خورد. اما سایر قطعات سکه با افت یا ثبات قیمت‌ها روبه‌رو شدند.

به‌طوری که هر سکه تمام بهار طرح قدیم 11 هزار تومان افت کرد و به یک میلیون و 325 هزار تومان رسید. نیم سکه نیز با افت هزار تومانی 686 هزار تومان ارزشگذاری شد. با وجود این ربع و سکه گرمی بدن هیچ تغییر قیمتی به ترتیب 386 هزار و 700 و 261 هزار تومان قیمت‌گذاری شد. در بازار طلا(Gold) اما قیمت‌ها روند صعودی داشت. دیروز هر گرم طلای 18 عیار با رشد قیمتی 877 تومانی 129 هزار و 954 تومان و هر مثقال طلا با 3900 تومان افزایش 563 هزار تومان قیمت خورد.

عبور یورو از مرز 5 هزار تومان
اما برخلاف بازار سکه، در بازار ارز قیمت اکثر ارزهای عمده بازار با روند صعودی همراه بود. به طوری که دراین روز یورو از مرز 5 هزار تومان عبور کرد. در نخستین روز هفته دلار امریکا با رشد قیمتی 13 تومانی به 4 هزار و 152 تومان رسید. یورو نیز با رشد 20 تومانی خود را به 5 هزار و 5 تومان رساند. همچنین پوند با رشد قیمتی بالاتر از سایر ارزها دراین روز 44 تومان گران شد و به 5 هزار و 684 تومان رسید. درهم امارات هم با رشد 3 تومانی قیمت به هزار و 146 تومان رسید.

ادامه حراجی در بانک کارگشایی
در نتیجه حراج سکه در سه روزی که در هفته گذشته برگزار شد، در مجموع بیش از ۹۵۰۰ قطعه سکه تمام و نیم بهار آزادی فروخته شد. این حراج در هفته جاری برقرار بوده و ساعت ۱۴ دیروز نیز انجام ‌شد. مدیرعامل بانک کارگشایی اعلام کرد: هفته گذشته حراج در سه روز برگزار و مجموعاً چهار هزار و 910 سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید و چهار هزار و 640 نیم‌سکه بهار آزادی در 219 رسید فروخته شد. مسعود سلیمانی اظهار داشت: طبق برنامه قبلی، حراج در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه است که درباره روز چهارشنبه هفته جاری که تعطیل رسمی است، تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی درباره وضعیت استقبال از حراج سکه در بانک کارگشایی هم ادامه داد: استقبال در هفته نخست حراج بسیار زیاد بود و حتی ما برای رفاه حال متقاضیان، امروز حراج را در سالن جدید با ظرفیت بالاتر در همان محل شعبه مرکزی بانک کارگشایی برگزار می‌کنیم.

مدیرعامل بانک کارگشایی همچنین جلوگیری از حبابی شدن بازار سکه را مهم‌ترین علت حراج سکه عنوان کرد.

بعد از حبابی شدن قیمت سکه که تا ۲۰۰ هزار تومان برآورد می‌شد، بانک مرکزی از هفته گذشته تصمیم به حراج سکه گرفت تا بتواند با عرضه از این روش قیمت‌های تعدیل و حباب‌ را از بین ببرد. بر این اساس بانک کارگشایی به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های بانک ملی طی سه روز نسبت به حراج سکه اقدام کرد. سکه‌های نیم و تمام بهار آزادی با قیمت پایه‌ای که از سوی بانک مرکزی در این روزها اعلام شد به حراج گذاشته شده و در نتیجه آن طی هفته قبل تا حدود ۹۵۰۰ قطعه سکه فروش رفت.

در نتیجه برگزاری حراج سکه در هفته گذشته حباب تا حدی تعدیل و قیمت در فاصله ابتدا تا انتهای هفته تا حدود ۶۰ هزار تومان کاهش یافت. این در شرایطی است که پیش‌بینی بر این است تا در نتیجه برگزاری حراجی در نهایت تا ۵۰ درصد حباب قیمتی از بین رفته و تا ۱۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: