کد خبر: ۱۷۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 29
این کنگره ، براساس شعار «کاردرمانی و ارتقای سلامت ، فناوری و حیطه های جدید»، اهداف اصلی ارتقای سلامت جامعه را مدنظر دارد
شفا آنلاین>سلامت>بیست و دومین کنگره کاردرمانی ایران از صبح چهارشنبه هشتم آذر۹۶ به مدت سه روز در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر هوشنگ میرزایی عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، اظهارداشت: این کنگره ، براساس شعار «کاردرمانی و ارتقای سلامت ، فناوری و حیطه های جدید»، اهداف اصلی ارتقای سلامت جامعه را مدنظر دارد بطوریکه ارتقای دانش حوزه کاردرمانی که از گستردگی بالایی در حیطه پزشکی و توانبخشی(Rehabilitation) برخوردار است و توجه به استفاده از فناوری و حیطه های جدید مطابق با نیازهای روز جامعه، اهداف این کنگره را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به دریافت ۳۰۰ مقاله در محورهای تعیین شده از سوی دبیرخانه کنگره ، افزود: کمیته علمی کنگره با همکاری چهار داور متخصص ضمن بررسی مقالات رسیده ، تعداد یک صد مقاله را برای ارائه شفاهی (سخنرانی) و ۱۱۶ مقاله را برای ارائه بشکل پوستر انتخاب کردند که طی سه روز کار کنگره در دو سالن اصلی و سه سالن فرعی مورد توجه شرکت کنندگان خواهند بود.

میرزایی همچنین اظهارداشت: ۱۶ پانل تخصصی با حضور اساتید مجرب در حیطه پزشکی – توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار می شود و متخصصان مستقیما به پرسش های حاضران ، پاسخ خواهند داد.

دبیرعلمی بیست و دومین کنگره کاردرمانی ایران، از جمله مهمترین محورهای این کنگره تخصصی را «کاردرمانی در اختلالات اوتیسم(Autism) و رشد تکاملی ، کاردرمانی در فناوری ، کاردرمانی در اختلالات جسمی و نورولوژی کودکان، کاردرمانی در ارتوپدیک ، کاردرمانی در اختلالات روانی - اجتماعی»، عنوان کرد.

وی افزود: امسال برای اولین بار ۱۵ امتیاز بازآموزی برای تمامی متخصصان حوزه توانبخشی و پزشکان عمومی شرکت کننده در کنگره در نظر گرفته می شود و پزشکان متخصص شرکت کننده نیز از ۱۰ امتیاز بازآموزی برخوردار خواهند شد.

به گفته میرزایی، تاکنون بیش از ۶۰۰ تن از متخصصان حوزه های مختلف توانبخشی و پزشکان برای شرکت در کنگره ثبت نام کردند و پیش بینی می شود با ادامه  ثبت نام در اولین روز کنگره ، این تعداد تا ۸۰۰ نفر افزایش یابد.

برپایی نمایشگاه جانبی کنگره کاردرمانی ایران

عماد ملازاده دبیر اجرایی بیست و دومین کنگره کاردرمانی ایران نیز ضمن اشاره به برپایی نمایشگاه جانبی این کنگره سراسری، گفت : بیش از ۲۰ شرکت تولیدکننده و واردکننده تجهیزات کمک توانبخشی، پزشکی و ورزشی با برپایی غرفه در نمایشگاه جانبی کنگره کاردرمانی، توانمندی خود در حوزه سلامت را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند.

وی افزود: بسیاری از این شرکت ها، دانش بنیان بوده و تعدادی از آنها در شهرستان ها مستقر هستند که برای شرکت در کنگره به تهران آمده و نمونه هایی از تولیدات خود را طی سه روز کار کنگره ، در نمایشگاه جانبی آن عرضه و معرفی می کنند.

دبیر انجمن علمی کاردرمانی ایران تاکید کرد: این انجمن در راستای پیوند علم و صنعت و حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات حوزه توانبخشی بویژه کاردرمانی، تسهیلات لازم برای حضور تعدادی از مخترعان تجهیزات توانبخشی را فراهم کرده و آنان نیز برای معرفی محصولات و اختراع  ثبت شده خود ، به صورت افتخاری در این نمایشگاه حضور دارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: